معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه از پیشگامی دولت تدبیر وامید برای احیا حقوق شهروندی یاد کرد و گفت : دولت اصالت حقوق ایرانی را نیز در دنیا احیا کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت : دولت اصالت و منطق حقوق ایرانی را در دنیا احیا و راه گفتگو با تکیه بر مبانی حقوقی را باز کرد.

او گفت : این منطق گفتگوی دیپلمات‌های ایران باعث شکست دشمنان ما در دادگاه بین‌المللی لاهه شد تا نتوانند علیه ایران به یک اجماع جهانی برسند.

الهی‌تبار احیا آزادی‌های مدنی و حقوق شهروندی را از دیگر اقدامات دولت برشمرد و افزود: خوشبختانه منشور حقوق شهروندی توسط دولت در ۲۷ بند و ۱۲۰ ماده برای اولین بار در راستای حقوق مردم به رسمیت شناخته و ارائه و ابلاغ شد.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: حقوق شهروندی و احیا آزادی‌های مدنی یکی از مطالبات اصلی ۲۴ میلیون نفری بود که به رئیس جمهور رای دادند.

الهی تبار از کاهش اصطکاک و چالش‌های دولت با سایر قوا و دستگاه‌ها نسبت به دوره گذشته هم یاد کرد که کاهش هزینه‌های نظام دیوانی کشور را به همراه داشته است.

او در ادامه با بیان اینکه در کرمانشاه نیز تلاش‌های زیادی برای کسب رضایتمندی و تسهیل گری روند حقوقی امور انجام شده، افزود: وفاق و همدلی که بین بزرگان، مدیران، مسئولین و نمایندگان استان وجود دارد باعث شده اختلاف حقوقی بین دستگاه‌ها به میزان زیادی کاهش یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: به علاوه اخیرا از اقدامات انجام شده در استان در زمینه کنترل آسیب‌های اجتماعی و همچنین راه اندازی دفاتر تسهیل گری نیز در وزارت کشور قدردانی شد.

او نمونه دیگر فعالیت‌های انجام شده در استان را تامین یازده هزار میلیارد تومان اعتبار برای مناطق زلزله زده و انجام بیش از ۴.۹ میلیون مترمربع بازسازی دانست که هم به احیا مناطق زلزله زده کمک کرد و هم ظرفیت جدیدی برای اسکان و زندگی در این مناطق ایجاد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه کاهش هشت درصدی نرخ بیکاری استان، کاهش ۱۰ رتبه‌ای نرخ تورم و بهبود هشت پله‌ای شاخص فضای کسب و کار را از دیگر اقدامات مثبت انجام شده در استان دانست که همگی به بهبود وضعیت شهروندی مردم کمک کرده است.

 علیرضا گودرزی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز از حقوق شهروندی به عنوان یک مطالبه مهم در تمام جهان یاد کرد و گفت: امروز نظام‌های سیاسی که به حقوق شهروندی پاسخ مثبت می‌دهند از سرمایه اجتماعی بالا و رضایتمندی مردم برخوردار هستند و نظام‌های بی توجه به حقوق شهروندی نیز باید برای کنترل مسائل داخلی خود از نیروی قهریه استفاده کنند و مشکلاتشان هم پابرجا می‌ماند.

او با بیان اینکه در ایران هم در فصل سوم قانون اساسی مسئله حقوق شهروندی لحاظ شده، افزود: در این دولت توجه خوبی به مسائل حقوق شهروندی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه از اقدامات انجام شده در زمینه حقوق شهروندی در استان هم یاد کرد و گفت: عملکرد ۹۱ دستگاه دولتی در مرکز استان و ۶۵۲ دستگاه شهرستانی را در این زمینه بررسی کردیم و کاستی‌های موجود در زمینه میز خدمت، تکریم ارباب رجوع و ... به دستگاه‌ها گوشزد شد.

گودرزی از بازدید‌های مستمر محسوس و نامحسوس از دستگاه‌های اجرایی، عمومی، خدمت رسان و ... نیز در زمینه حقوق شهروندی خبر داد.

او گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده جمع آوری بنر‌های تهدیدآمیز در دستگاه‌ها، ادارات و خصوصا بیمارستان‌ها بود.

گودرزی از تلاش برای آگاهی دادن به مردم در زمینه حقوق شهروندی هم یاد کرد و افزود: در این زمینه از ظرفیت رسانه‌ها و ۵۰۰ سازمان مردم نهادی که در استان داریم استفاده کردیم .

 

 

انتهای پیام/د

دولت اصالت و منطق حقوق ایرانی را در دنیا احیا کرد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.