معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: طرح ضربتی جمع آوری نخاله در شهر بیرجند آغاز شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، شاکری، معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه طرح ضربتی جمع آوری نخاله از امروز در شهر بیرجند آغاز شده است، گفت: امروز حدود ۳۰۰ کامیون نخاله از زمین‌های حقوقی و حقیقی داخل و حریم شهر جمع آوری و در سایت تخلیه نخاله شهرداری واقع در جاده شوشود تخلیه شد.


او با بیان اینکه تا پایان سال این طرح در دو روز هفته اجرا می‌شود، افزود: امیدواریم در طی این مدت زمین‌های داخل و حریم شهر پاکسازی شود.


معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه تیم‌های گشت شهرداری در شهر فعال هستند تا تخلیه نخاله صورت نگیرد، گفت: براساس قانون مدیریت پسماند کشور در صورت تخلیه نخاله در زمین‌های حریم شهر، این ماشین‌ها یک تا ده هفته توقیف و جریمه می‌شوند.


او با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های دولتی، نهاد‌ها و مالکان شخصی موظف به تعیین تکلیف املاک خود هستند، گفت: براساس مصوبه شهرداری برای املاک حقوقی و دولتی، متری ۵ هزار تومان و برای املاک شخصی که نخاله آن را شهرداری جمع آوری می‌کند متری هزار تومان عوارض دریافت می‌شود.


شاکری جمع آوری نخاله‌های ساختمانی را بسیار پرهزینه دانست و افزود: سالانه بیش از دو تا سه میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری برای آن هزینه می‌شود.


او از مالکان خواست تا هرچه سریعتر نسبت به جمع آوری نخاله‌ها اقدام و از تخلیه نخاله در زمین‌های خود جلوگیری کنند.
انتهای پیام/ب


نخاله‌های ساختمانی در بیرجند جمع می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار