مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از پایش معادن در ۲۷ استان کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،وحید جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به اجرای طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک، گفت : در صدد هستیم با فعال شدن بیش از پیش کارگروه‌ها در استان‌ها، مشکلات این معادن را با حضور بخش‌های خصوصی برطرف کنیم.

او افزود: طرح احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که در دولت به تصویب رسیده است و مسئولیت اجرای آن را بر عهده شرکت سازمان توسعه معادن و ایمیدرو واگذار شده است و از ابتدای سال جاری به طور رسمی مجری طرح هستیم.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود: برای فعال شدن معادن کوچک به سرمایه گذاری کمتری نیاز است ضمن اینکه ۸۵ درصد از سهم اشتغال و ۶۵ درصد درآمد را به خود اختصاص داده است.

این مسئول اشاره‌ای به معادن شناسایی شده در کشور داشت و گفت: بیش از ۱۰ هزار معدن تا کنون شناسایی شده است که از این تعداد بیش از ۴ هزار معدن غیر فعال هستند که در تلاش هستیم بر اساس احیای طرح و فعال سازی و توسعه معادن کوچک آن‌ها را به چرخه فعالیت برگردانیم.

جعفری از پایش معادن در ۲۷ استان کشور خبر داد و گفت: تا کنون پایش ۱۴ استان به اتمام رسیده و ظرف ۲ ماه آینده پایش معادن استان کرمانشاه نیز به اتمام خواهد رسید.

او گفت: معادن کوچک معمولاً در بخش فلزی ذخایر کمتری دارند و در مناطق محروم واقع شده‌اند که برای توجیه اقتصادی باید زنجیره آن‌ها تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: فراخوان سرمایه گذاری و متقاضیان بخش معدن یکی از اقداماتی است که از طریق بیمه سرمایه گذاری با افرایش سرمایه صندوق تا ۵۰۰ میلیارد تومان را دنبال کردیم.

این مسئول افزود: معادن فلزی ما که عملیات اکتشافی آن‌ها تکمیل نشده از طریق صندوق بیمه و حمایت ایمیدرو بحث تکمیل اکتشاف آن‌ها انجام خواهد شد که بتواند استخراج را بالا ببرند و معدن را اقتصادی کنند.

جعفری گفت: برای اینکه از ساختار بخش خصوصی بهتر استفاده کنیم ۴ رکن تعریف کردیم که دولت، سرمایه پذیر، سرمایه گذار و انجمن و تشکل‌ها هستند.

او گفت: در این راستا تا کنون ۲۰ تفاهم نامه در سطح کشور با سرمایه گذارانی که اعلام آمادگی کردند منعقد شده است .

انتهای پیام/د

فعال شدن بیش از پیش کارگروه‌ها

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.