ابراهیم صادقی‌فر درباره مشوق‌های ارائه شده در بخش تعاونی و در حوزه بانوان، گفت: بانوانی که تعاونی ایجاد می‌کنند پنج میلیارد ریال وام بدون وثیقه می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صادقی‌فر معاون فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان و در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به راهکارهای تشویقی دولت برای سوق دادن و ترغیب زنان به سمت ایجاد تعاونی، تاکید کرد: پنج میلیارد ریال تسهیلات بدون وثیقه به این بانوان داده می‌شود تا بتوانیم در راستای تشویق ایشان به سمت ایجاد تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف موفق عمل کنیم.

او با بیان اینکه نگاه دولت یازدهم و دوازدهم به مقوله تعاونی‌ها، ویژه بوده است، افزود: ۲۲ هزار تعاونی در این دو دولت ایجاد شده و هم اکنون ۵۳ درصد تعاونی‌های کشور در زمینه تولیدی فعالیت دارند که البته باید درباره دیر تعاونی‌ها نیز اهتمام و جدیت بیشتری به خرج دهیم.

ایجاد ۵۲ هزار شغل در بخش تعاونی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توسعه پایدار کشور با سرنوشت تعاونی‌ها گره خورده است، ابراز کرد: انسجام اجتماعی لازمه شکل‌گیری تعاونی است و در کنار این موارد تعاون ریشه قرآنی دارد و به واقع راهی برای کاهش فقر در جامعه محسوب می‌شود.

صادقی‌فر با بیان اینکه ۶۴۳ طرح تعاونی با مشارکت نزدیک به ۴۰ هزار عضو تعاونی‌ها در هفته تعاون به بهره‌برداری رسید که گام خوبی در سال‌جاری برای تقویت و ارتقای تعاونی‌ها بود، گفت: ۵۷ درصد طرح‌های افتتاح شده مربوط به بخش تولید بودند همچنین ۲۱ درصد مربوط به بخش خدمات و ۲۲ درصد مربوط به بخش‌های توزیعی و مسکن هستند که پراکندگی خوبی نیز در بخش‌های مختلف دارند.

او گفت: در یک سال گذشته همچنین سه هزار و ۵۵۷ تعاونی با عضویت ۷۳ هزار عضو ایجاد شده که توانسته برای ۵۲ هزار و ۴۸۷ نفر شغل ایجاد کند که نشان از توانمندی و قدرت تعاونی‌ها در سطح کشور دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.