تیم‌های ملی بسکتبال ایران و اسپانیا امروز از ساعت ۱۷ در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال به مصاف هم رفتند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی بسکتبال ایران و اسپانیا امروز از ساعت ۱۷ در آخرین دیدار خود در دور گروهی رقابت‌های جام جهانی بسکتبال به مصاف یکدیگر رفتند. ماتادور‌ها تیم دوم جهان هستند که در دو بازی گذشته خود به پیروزی رسیده اند و صعودشان به جمع ۱۶ تیم نهایی کرده اند.

ایران در طرف مقابل هر دو بازی گذشته اش را باخته است و شانسی برای صعود ندارد، این بازی عملا برای دو تیم تشریفاتی بود، اما در کنار همه این‌ها اهمیت زیادی داشت، زیرا بازیکنان ایرانی فرصت آن را داشتند تا با نمایش توانایی هایشان توجه بسیاری از تیم‌های جهان را به خود جلب کنند.

آسمان خراشان ایرانی پیش از زاین هم یک مرتبه با اسپانیا در جام جهانی قبلی که به میزبانی همین کشور برگزار شده بود رو به رو شده بودند.

تیم ملی بسکتبال ایران - اسپانیا / گزارش لحظه به لحظه

کوارتر نخست / ایران ۲۱ - اسپانیا ۱۸ 

تیم ملی بسکتبال کشورمان بر خلاف انتظار شروع فوق العاده‌ای داشتند، بازیکنان ایرانی که دیگر فشاری را احساس نمی‌کردند با فراغ بال بازی می‌کدند.پرتاب‌های فوق العاده از جمشیدی، صمد نیکخواه و دیگر بازیکنان ایران باعث شد تا اتفاق حالبی رخ دهد و ایران در ابتدای این کوارتر ۱۰ -۰ از ماتادور‌های قدرتمند پیش بیافتند.

در ادامه کار اسپانیای‌ها پس از چند حمله ناموفق امتیاز گرفتند و با چند خطایی که ایرانی‌ها انجام دادند توانستند فاصله را کمتر کنند، اما ۳ امتیازی‌های جذاب جمشیدی که در دو بازی اول برای ایران به ثمر نمی‌نشست در این بازی به کار آمد و اسمان خراشانمان را جلو انداخت.

اختلاف بیش از ۱۰ امتیاز تا فاصله ۳ دقیقه مانده به پایان این کوارتر ادامه داشت. اشتباهات در خطا بار‌ها اسپانیا را صاحب پنالتی کرد.ماتادور‌ها که ستارگان زیادی دارند و تیم دوم جهان هستند بر ارائه بازی سرعتی و پرتاب‌های دقیق امتیاز می‌گرفتند.

ایرانی‌ها در حمله چیزی کم نمی‌گذاشتند و اگرچه همه پرتاب هایشان به سبد نمی‌نشت، اما واقعا نمایش خوبی داشتند.تیم ملی کشورمان با ارائه یک بازی بی نظیر و وفق العاده کوارتر نخست را ۲۱ - ۱۸ برد.

تیم ملی بسکتبال ایران ۶۵ - اسپانیا ۷۳ / تیم دوم جهان مُرد تا برد / امید برای المپیک زنده ماند

کوارتر دوم / ایران ۱۰ - اسپانیا ۱۵

کوارتر دوم با کسب امتیاز برای اسپانیا در ابتدا همراه بود پس از ان بازیکنان ایرانی با چند حمله پیاپی قصد داشتند تا امتیاز بگیرند، اما در کسب امتیاز ناموفق بودند و حمله آن‌ها منجر به امتیاز نمی‌شد.اسپانیا در ادامه دو امتیاز دیگر هم گرفت تا در فاصله ۷ دقیقه مانده به پایان این کوارتر بازی ۲۱ -۲۱ برابر باشد.

در ادامه کار ایرانی‌ها موفق به کسب ۴ امتیاز روی دو سبد شدند و دوباره از ماتادور‌ها فاصله گرفتند.حملات دو تیم بازی را بسیار جذاب و دیدنی کرده بود، اما تلاش دو تیم برای مدت‌ها ثمری نداشت و نتیجه ۲۵ - ۲۳ به سود ایران بود تا سرانجام در فاصله ۴ دقیقه مانده به پایان این کوارتر اسپانیا با پرتابی ۳ امتیازی برای نخستین بار در این بازی از ایران پیش افتاد.

اشتباه انفرادی از بازیکنان ایرانی در دقایق پایانی این کوارتر باعث شد فاصله دو تیم به ۳ امتیاز برسد.در ادامه کار کسب ۳ امتیاز روی دو سبد توسط حدادی کار را به تساوی کشاند، دفاع مستحکم خوب در زیر حلقه و خروج به موقع از محوطه باعث شده بود تا بر خلاف دو دیدار قبلی ایران تا اواخر این کوارتر عملکرد خوبی داشته باشد.

بازی در پایان این کوارتر هم با جذابیت زیاد دنبال می‌شد، اسپانیا به آسانی امتیاز نمی‌گرفت و بازیکنان ایرانی با اعتماد به نفس خوبشان بازی روانی را به نمایش گذاشتند.تیم ملی بسکتبال اسپانیا در این کوارتر با نتیجه ۱۵ - ۱۰ به پیروزی رسید تا در مجموع نتیجه ۳۳ - ۳۱ به سود ماتادور‌ها تمام شود.

تیم ملی بسکتبال ایران ۶۵ - اسپانیا ۷۳ / تیم دوم جهان مُرد تا برد / امید برای المپیک زنده ماند

کوارتر سوم / ایران ۲۲ - اسپانیا ۱۹ 

کوارتر سوم با پرتاب ۳ امتیازی اسپانیایی‌ها آغاز شد که البته درون سبد قرار نگرفت. در ادامه بازیکنان ایران نخستین سبد ۲ امتیازی رابه دست آوردند تا حساب کار ۳۳ -۳۳ شود.اما ضد حمله اسپانیایی‌ها برای آن‌ها امتیاز در پی داشت و در ادامه آن‌ها یک پنالتی هم خراب کردند.

بازیکنان ایرانی به خوبی توپ را در زمین می‌چرخاندند، اما به راحتی ۲ خطا مرتکب شدند.پرتاب ۳ امتیازی حامد حدادی بار دیگر به سبد نشست تا بازی جذاب‌تر شود.بازی در ادامه با حملات بازیکنان دو تیم همراه بود و هر دو تیم از لحظاتی به بعد در پرتاب‌های ۳ امتیازی و سبد‌های دو امتیازی عالی بودند و امتیاز می‌گرفتند.

بازیکنان ایرانی در ادامه کار پس از آکه از حریفشان پیش افتادند در دفاع کمی متزلزل شدند و ماتادور‌ها به راحتی ۸ امتیاز گرفتند و با ۷ امتیاز از ایران پیش افتادند.ایرانی‌ها در کوارتر سوم و در اواخر آن هرچه زدند به سبد نشست و تیم ملی کشورمان با نتیجه ۲۲ -۱۹ برنده این کوارتر شد و در مجموع هم با نتیجه ۵۳ - ۵۲ از اسپانیا پیش افتاد.

تیم ملی بسکتبال ایران ۶۵ - اسپانیا ۷۳ / تیم دوم جهان مُرد تا برد / امید برای المپیک زنده ماند

کوارتر چهارم / ایران ۱۲ - اسپانیا ۲۱

بازیکنان ایرانی آغاز کننده این کوارتر بودند. نخستین سبد، اما برای اسپانیا روی پرتابی ۳ امتیازی به دست آمد. بازیکنان، اما در ادامه ۲ امتیاز ارزشمند گرفت تا شرایط بازی بر هم نخورد. پس از این و در ادامه کار نمایش بازیکنان ایرانی به خصوص مایک رستم پور فوق العاده بود و اسپانیایی‌ها را با چالش اساسی رو به رو کرد.  

بازی ایرانی‌ها به قدری روان و خوب بود که انگار نه انگار تیم دوم جهان مقابل ایران بازی می‌کند. حامد حدادی نمایش فوق العاده‌ای زیر سبد داشت و با دفاع عای مناسب و همچنین پاس‌های دقیقش برای اسپانیا دردسر ساز شده بود. بدون شک نمایش ایران عالی بود. شاید اگر در کمتر از دو دقیقه آخر اسپانیای قدرتمند با استفاده از تجره و ستاره هایش نمی‌توانست از کوچک‌ترین رخنه‌ها استفاده کند شاید ایران برنده این بازی بود و یکی از شیرین‌ترین لحظات بسکتبال و چه بسا ورزش کشور رقم می‌خورد.  

این بازی از دو نمایش قبلی بهتر بود. ایران بازی را نبرد، اما خاطره فوق العاده‌ای از این دیدار با شکوه در ذهم‌ها باقی گذاشت. اسپانیا در این بازی ۷۳ - ۶۵ به پیروزی رسید. لازم به ذکر است که با شکست چین مقابل ونزوئلا و بازماندن از صعود امید برای المپیک هم زنده ماند.  

تیم ملی بسکتبال ایران ۶۵ - اسپانیا ۷۳ / تیم دوم جهان مُرد تا برد / امید برای المپیک زنده ماند


بیشتر بخوانید:

پیروزی نزدیک آمریکا در وقت اضافه/ شکست سنگین اردن برابر خروس‌ها

صعود تیم ملی والیبال استرالیا به دور دوم/ میزبان المپیک مقابل چک شکست خورد

حریفان ایران در گروه بازنده های جام جهانی بسکتبال مشخص شدند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار