وزیر دفاع افغانستان: طالبان احترامی برای مردم قائل نیست و هر روز مردم را می کشد

وزیر دفاع افغانستان گفت: طالبان در حال حاضر احترامی برای مردم قائل نیست و هر روز شاهد انفجارها در سرتاسر افغانستان از جمله کابل هستیم.

وزیر دفاع افغانستان: طالبان احترامی برای مردم قائل نیست و هر روز مردم را می کشدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اسدالله خالد»، وزیر دفاع افغانستان در گفتگو با شبکه تی آر تی ترکیه گفت: صلح برای تک تک مردم افغانستان بیش از هر چیزی ارزشمند است. 

خالد در پاسخ به این سوال که در صورت توافق صلح آیا طالبان وارد ارتش ملی افغانستان خواهد شد اضافه کرد: اگر صلحی شکل بگیرد ما تمام حقوق شهروندی را به اعضای طالبان اعطا خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: طالبان در حال حاضر احترامی به مردم قائل نیست و هر روزه مردم افغانستان را به قتل می‌رساند. تنها در یک مورد و در اثر انفجار در غزنی بیش از هزار نفر از مردم عادی زخمی شدند و هر روزه نیز شاهد این انفجارها در سرتاسر افغانستان از جمله کابل هستیم. 

وزیر دفاع افغانستان خاطر نشان کرد: در بخش‌های مختلف افغانستان مردم به ستوه آمده از طالبان در مقابل این گروه و بدون حمایت دولتی مقاومت می‌کنند و مردم به دنبال یک زندگی بهتر هستند.

خالد یادآور شد: در سال جاری طالبان با اعلام جنگ بهاری تلاش داشت برخی از مناطق افغانستان را به تصاحب خود در آورد، اما علاوه بر اینکه موفق نشد حتی یک منطقه را اشغال کند، بلکه ارتش افغانستان موافق شد برخی از مناطق تحت کنترل طالبان را از دست این گروه خارج کند. 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد میان فرماندهان میدانی و رهبران طالبان بر سر مذاکرات اختلاف وجود دارد، گفت: برخی از رهبران طالبان در حال حاضر از تجارت مواد مخدر و موارد اینچنینی در حال کسب درآمد هستند و صلح این امکان را از آنها می گیرد و بنابراین آنها مخالف مذاکرات هستند. 

وی بیان کرد: اما برخی دیگر از فرماندهان نیز در آرزوی آتش بس و پایان جنگ در افغانستان هستند و همزمان برخی از افراد رادیکال این گروه مخالف پایان جنگ هستند و احتمال دارد بعد از توافق صلح به داعش بپویندند. 

خالد همچنین در مورد فساد و مبارزه با آن در میان وزارت دفاع عنوان داشت: از زمانی که من به وزارت دفاع آمده ام، با استفاده از افسران جوان تحصیل کرده و همچنین فناوری جدید، اصلاحات زیادی به وجود آمده و ما دستاوردهای زیادی در این حوزه داشتیم. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار