غلامعلی حیدری گفت: نیرو‌های مسلح کشور از آمادگی و توان بالای دفاعی برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار غلامعلی حیدری، معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور در نشست شورای پدافند غیر عامل استان اردبیل با بیان اینکه نیرو‌های مسلح کشور از آمادگی و توان بالای دفاعی برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی برخوردارند گفت: مسئله امنیت کشور موضوع بسیار مهم برای ما بوده و در این مورد با هیچ کشوری تعارف نداریم و با تمام توان در برابر تهدیدات همه جانبه در تمام حوزه‌های اقتصادی، سیاسی امنیتی و نظامی ایستاده ایم و مقابله خواهیم کرد.

او با اشاره اینکه آمریکا و هم پیمانانش اقدامات گسترده‌ای به منظور تضعیف اراده و ایجاد فشار روحی و روانی مردم در حوزه‌های مختلف شروع کرده اند گفت: در شرایط کنونی که کشور با تحریم‌های ناجوانمردانه روبه روست دشمن پیچیده‌ترین و مدرن‌ترین روش‌ها را به منظور تضعیف روحیه و اراده مردم و مسئولان به اجرا گذاشته است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در شرایط کنونی، تهدید‌های دشمن هیبریدی و ترکیبی بر پایه دانش و فناوری است که لازمه مقابله با این قبیل تهدید‌ها به روز رسانی و تغییر شیوه عملیات پدافندی است که در این حوزه نیز کشور از توان علمی بالایی برای روبرو شدن با این تهدید‌ها برخوردار بوده و نقشه‌های دشمن در این حوزه نیز کارساز نخواهد بود.

حیدری از تدوین سند جامع طرح پدافند غیر عامل در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: این طرح نقشه راه و چراغ راهنمای مدیران عالی استان‌ها برای توسعه این مناطق خواهد بود.

او به اهداف اجرای طرح جامع پدافند غیر عامل استان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: شناخت دارایی‌ها و توانمندی‌های استان ها، ماهیت این دارایی ها، اولویت بندی این توانمندی‌ها از جمله اهداف اجرای طرح جامع پدافند غیر عامل در استان‌ها است.


بیشتر بخوانید: مراکز پر خطر و نقاط آسیب‌پذیر شهرها شناسایی می‌شود


انتهای پیام/ح

تدوین سند جامع کشوری طرح پدافند غیر عامل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.