یک شرکت ماهواره‌ای رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری مدعی شد سامانه‌های اس-۴۰۰ در ترکیه در مرحله عملیاتی قرار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت اطلاعات ماهواره‌ای رژیم صهیونیستی «ایمیج سات» مدعی شد تصاویری در اختیار دارد که اولین عکس‌های مربوط به سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ است و اخیرا از روسیه وارد ترکیه شده است.

این شرکت صهیونیستی مدعی شد سامانه موشکی اس-۴۰۰ در مرحله عملیاتی است و در آنکارا مستقر شده است.

ادعای شرکت ماهواره‌ای جاسوسی رژیم صهیونستی درباره اولین تصاویر از سامانه اس-۴۰۰ در ترکیه+ تصاویر

ادعای شرکت ماهواره‌ای جاسوسی رژیم صهیونستی درباره اولین تصاویر از سامانه اس-۴۰۰ در ترکیه+ تصاویر

ادعای شرکت ماهواره‌ای جاسوسی رژیم صهیونستی درباره اولین تصاویر از سامانه اس-۴۰۰ در ترکیه+ تصاویر

تصاویری که در حساب توئیتر این شرکت صهیونیستی منتشر شده، آنچه را که به ادعای آن تجهیزات و رادار‌های پرتابگر‌های اس-۴۰۰ است، نشان می‌دهد. با این حال این شرکت ماهواره‌ای اعلام کرد این پرتابگر‌ها هنوز بکارگرفته نشده‌اند.

همچنین ایمیج سات در توئیتر خود نوشت  تجهیزات سامانه اس-۴۰۰ در دو محموله از روسیه وارد ترکیه شده است. بخش اول محموله سامانه پدافندی اس-۴۰۰ در جولای امسال تحویل دولت آنکارا شد.

این شرکت ماهواره‌ای رژیم صهیونسیتی اعلام کرد محل فعلی استقرار این سامانه آزمایشی بوده و احتمالا این سامانه به محل استقرار دائمی خود جابجا خواهد شد.

وزارت دفاع ترکیه در ۲۷ اگوست اعلام کرد مرحله دوم تحویل سامانه پدافندی اس-۴۰۰ از روسیه آغاز شده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز پیشتر اعلام کرد تحویل سامانه اس-۴۰۰ تا پایان ماه سپتامبر ادامه دارد. روسیه مرحله اول تحویل سامانه اس-۴۰۰ را تا پایان جولای امسال به پایان رساند.

سامانه‌های پدافند موشکی دوربرد اس-۴۰۰ ساخت روسیه، جزء پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در نوع خود است که توانایی حمل و شلیک سه مدل موشک مختلف را دارد که می‌توانند اهداف متنوعی شامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، موشک‌های کروز و جنگنده‌های رادارگریز را هدف قرار دهند. شبکه راداری و شناسایی این سامانه می‌تواند همزمان ۳۰۰ هدف را شناسایی کرده و با آن‌ها درگیر شود. سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه، ۲۷ کیلومتر است.

ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس-۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و ۵۵ درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار