دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشورگفت: ۱۲۰ هزار خیر سلامت و بیش از سه هزار سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت در کشور داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسینعلی شهریاری امروز در آیین بهره برداری از همراه سرای بیمار در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم، این است که همراهان بیمار مجبورند در مکان‌هایی نامناسب به سر ببرند به همین علت دو- سه سال است که از خیران می‌خواهیم در کنار بیمارستان به فکر ساختن همراه سرا باشند.

او افزود: همراه سرایی که در بوشهر ایجاد شده استاندارد‌های لازم را دارد و می‌تواند پذیرای تعداد قابل توجهی از همراهان بیمار باشد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور ادامه داد: ۱۲۰ هزار خیر سلامت تا کنون به این مجمع کمک کرده‌اند و پارسال نیز با وجود مشکلات اقتصادی هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به این حوزه کمک شد.

۱۲۰ هزار خیر سلامت در کشور فعالیت دارند

شهریاری گفت: در سال ۹۶ نیز خیران هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کرده بودند.

او عنوان کرد: سه هزار سازمان مردم نهاد نیز در حوزه سلامت داریم که اگر منابع آن‌ها را هم اضافه کنیم خیران سالانه میلیارد‌ها تومان به این بخش کمک می‌کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خیران حوزه سلامت علاوه بر ساخت بنا‌ها باید در کار‌های پژوهشی و پیشگیری نیز مشارکت کنند.

شهریاری درباره طرح تحول سلامت نیز گفت: این طرح بیشترین اعتبار و آبرو را برای دولت داشته و نتیجه این کار بخوبی برای مردم ملموس بوده است و امیدواریم در این دو سالی که از فعالیت دولت تدبیر و امید باقیمانده به این طرح به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم قاضی زاده هاشمی در حوزه بهداشت و درمان کمک شود.

او بیان کرد: شرکت‌های بزرگی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که باید دست کم یک درصد از درآمد‌های خود را برای اجرای طرح‌های مهم حوزه سلامت از جمله همراه سرا بیماران هزینه کنند.

۱۲۰ هزار خیر سلامت در کشور فعالیت دارند

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان بوشهر نیز گفت: همراه سرای بیماران بیمارستان شهدای خلیج فارس با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت  هزار و ۸۸۰ متر مربع ایجاد شده‌است.

عباس تبرکی افزود: ساخت این همراه سرا سال ۹۴ آغاز شد و در قالب ۲۶ اتاق چهار تخته اجرا شده است.

او بااشاره به اینکه ۷ واحد تجاری نیز در قالب این همراه سرا ایجاد شده است، بیان کرد: در ساخت این بنا خانواده ابراهیم نبات خور بوشهری، احمد بهنام جو و خانواده کوهی مشارکت کردند.

انتهای پیام/ک

همراه سرای بیمار در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.