رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: ۲ متخلف صید ماهی با الکتروشوکر قبل از آغاز صید در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بامداد امروز، سه شنبه ۱۳ شهریورماه، خبری مبنی بر حضور افرادی در اسکله به قصد صید ماهی با الکتروشوکر در رودخانه این شهرستان به اداره محیط زیست اطلاع رسانی شد.

او اظهار داشت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، بلافاصله به محل اعزام و موفق شدند ۲ متخلف صید ماهی با الکتروشوکر را قبل از آغاز صید دستگیر نمایند.

نجاتی تصریح کرد: از صیادان متخلف، یک دستگاه الکتروشوکر و یک عدد باطری خودرویی که با آن‌ها تصمیم به صید ماهی از طریق جریان الکتریکی را داشتند کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر بیان داشت: پس از تنظیم صورتجلسه، خاطیان به منظور رسیدگی به تخلف و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسئول اظهار کرد: براساس ماده ١۵ قانون شکار و صید، آغاز به شکار جانوران وحشی قابل تعقیب و مجازات بوده و مرتکب به حداقل مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

براساس احکام دینی، صید ماهی با برق از نظر شرعی اشکال دارد و حرام است.

انتهای پیام/گ

دستگیری شکارچیان متخلف

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.