مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: تنها دلیل لغو انتخابات استان تهران تغییر اعضای مجمع است، اما از لحاظ عرفی هم شیرازی نباید تا زمان برگزاری مجمع رئیس هیئت می‌ماند.

رضا گل محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ادعای عبدالکاظم طالقانی، مسئول امور استان‌های فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه تاکنون هیچ نامه‌ای مبنی بر لغو انتخابات هیئت فوتبال این استان از سوی مهدی تاج (رئیس مجمع) ابلاغ نشده است و انتخابات در همان زمان مقرر (۱۴ شهریور) برگزار می‌شود، گفت: مگر امکان دارد اداره کل ورزش و جوانان مخالف برگزاری مجمع باشد و آن وقت رئیس فدراسیون فوتبال که رئیس مجمع هم است با این موضوع مخالفت کند. انشاالله مهدی تاج با لغو انتخابات موافقت می‌کند، اما موضوع مسلم این است که فردا (پنج شنبه) این انتخابات برگزار نخواهد شد.

او درباره اینکه چگونه صلاحیت حبیب الله شیرازی با وجود مخالفت اداره کل ورزش و جوانان برای ادامه ریاست او در هیئت فوتبال تا زمان برگزاری مجمع، از سوی حراست این اداره برای حضور مجدد در انتخابات تائید شده است، گفت: براساس عرف هیئت‌های ورزشی حبیب الله شیرازی اگر قصد حضور در انتخابات را داشت باید پس از اتمام دوره ریاست خود در هیئت فوتبال از این سمت کنار می‌رفت تا پس از تعیین سرپرست، برای حضور مجدد در انتخابات ثبت نام می‌کرد، اما مهدی تاج با استناد به اساسنامه هیئت‌های استانی فدراسیون فوتبال گفت اساسنامه ما با اداره کل متفاوت است و شیرازی تا زمان برگزاری مجمع می‌تواند در سمت خود فعالیت کند و این کار هم انجام شد. این موضوع از نظر ما ایراد دارد، اما به اساسنامه فدراسیون احترام گذاشتیم.


بیشتر بخوانید: گل محمدی: انتخابات هیئت فوتبال تهران به دلیل ابهام‌های قانونی اش لغو شد/ به زودی تاریخ جدید برگزاری مجمع را اعلام می‌کنیم


گل محمدی تصریح کرد: استناد قانونی ما برای لغو مجمع، سه تغییری است که در اعضای مجمع رخ داده و این موضوع سه روز قبل از برگزاری انتخابات اعلام و ابلاغ شده است در حالی که باید بین ۱۵ تا ۷ روز پیش چنین اتفاقی می‌افتاد. از لحاظ عرفی هم به تاج گفتیم با توجه به اینکه شیرازی نامزد است باید تا زمان برگزاری مجمع یک نفر دیگر جای او بیاید که این استناد عرفی تاثیری در تصمیم گیری ما برای لغو انتخابات نداشت. صلاحیت شیرازی مورد تایید است و از این لحاظ مشکلی نیست. عرف را هم که گفتم، اما بار دیگر تاکید می‌کنم تنها عامل لغو مجمع همین استناد قانونی است. حتی به تاج اعلام کردیم با وجود قانونی بودن حضور شیرازی در انتخابات، طبق عرف به صلاح است که او تا زمان برگزاری مجمع از سمت خود کنار برود که باز هم رئیس فدراسیون گفت این صلاح را هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تشخیص می‌دهد.

او درباره اینکه اگر مهدی تاج به عنوان رئیس مجمع با لغو انتخابات مخالفت کند، چه اتفاقی رخ می‌دهد، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان موافق لغو انتخابات است و ما هم امیدواریم تاج با این تصمیم موافق کند چرا که در غیر این صورت نهاد‌های نظارتی می‌توانند وارد عمل شوند. از مواضع خودمان کوتاه نمی‌آییم و بی شک تاج هم این موضوع را قبول می‌کند. از رسانه‌ها هم می‌خواهم برای تلطیف فضا کمک می‌کنند.


بیشتر بخوانید: طالقانی: رئیس اداره کل ورزش و جوانان تهران حق لغو انتخابات هیئت فوتبال را ندارد/ مجمع استان در زمان مقرر برگزار خواهد شد


انتهای پیام/

آخرین اخبار از انتخابات هیئت فوتبال تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار