رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر از فعالیت ۳۷ بهورز بومی در ۲۵ خانه بهداشت در این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بیان اینکه بهورز محیطی‌ترین واحد حوزه بهداشتی است گفت: ۲۴ بهورز زن و ۱۳ بهورز مرد بومی در ۲۵ خانه بهداشت این شهرستان فعالیت دارند.
 
او بومی بودن بهورزان را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: همه بهورزان شهرستان که در روستا‌ها فعال هستند بومی همان منطقه اند و این باعث می‌شود شناخت کافی از محیط روستا داشته باشند تا خدمات موثرتر واقع شود

مبشری با بیان اینکه شهرستان رامسر دارای مرکز آموزش بهورزی است گفت: تاکنون ۳ دوره ۲ ساله آموزش بهورزی در شهرستان رامسر برگزار شده است و همه بهورزان رامسر بصورت ماهانه بازآموزی می‌شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر، بهورزان را سطح اول ارائه خدمات دانست و با بیان اینکه این نیرو‌ها به تمامی کار‌های بهداشتی مسلط هستند افزود: برای ۹۹ درصد مردم روستایی این شهرستان پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل شده است که طبق آخرین آمار از ۱۶ هزار و ۹۲۱ نفر واجد شرایط، ۱۶ هزار و ۸۵۵ نفر در سامانه سیب پرونده سلامت دارند.

عموم مردم روستایی می‌توانند جهت دریافت کلیه مراقبت‌های سلامتی بصورت رایگان و همچنین مشارکت در رفع مشکلات بهداشتی سطح روستا به خانه‌های بهداشت مراجعه نمایند.
انتهای پیام/س
 

فعالیت ۳۷ بهورز بومی در ۲۵ خانه بهداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار