معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ساخت ۶۱ فروند شناور با اعتبار اولیه ۲۰ هزار میلیارد ریال در اولویت کاری سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمدرضا الهیار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی سه شنبه در حاشیه بازدید از تاسیسات بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بر اساس طرح تحول صنعت دریایی کشور، ساخت ۶۱ شناور در کلاس‌های مختلف در بخش ایمنی دریانوردی و عملیات بندری با همکاری مراجع ذیربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیرخانه شورای صنایع دریایی در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود این شناورها با بهره‌گیری از توان سازندگان داخلی متناسب با پتانسیل آنها ساخته شوند.

او با بیان اینکه پنج فروند از این شناورها متعلق به بندر و دریانوردی خرمشهر در حوزه تجسس و نجات،  آتش خوار، راهنمابر و شناورهای ایمنی و عملیاتی است افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی سازمان بنادر و دریانوردی بعد از اینکه مجوز ساخت این شناورها را گرفت متناسب با اعتبارات داخلی و درآمد داخلی سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس اولویت بندی فرآینده عقد قرارداد و ساخت این شناورها را آغاز می کند.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شناورهای مغروقه در اروندرود و خورموسی گفت: طی سال های گذشته سازمان بنادر و دریانوردی از محل منابع داخلی خود اقدام بسیار خوبی در حوزه خارج سازی مغروقه ها در اروندرود، خورموسی و سایر سواحل جنوبی کشور انجام داده و اکنون بین هشت تا ۹ فروند مغروقه باقی مانده که اکنون مراحل برگزاری مناقصه و تامین اعتبار برای خارج سازی این مغروقه ها انجام شده است.

الهیاربا بیان اینکه بخش عمده ای از شناورهای مغروقه در اروند، خورموسی، کارون و سایر بخش ها خارج شده ادامه داد:خارج سازی سایر شناورهای باقی مانده با برگزاری مراحل مناقصه انجام خواهد شد.

او با تشریح صنعت گردشگری بندر و دریانوردی افزود:امکان بهره برداری از پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول نوار ساحلی و چهار هزار و ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی جنوب کشور بستر و پتانسیل مناسبی در زمینه صنعت گردشگری دریایی است که باید با نگاه توسعه پایدار و متوازن از این ظرفیت در این راستا بهره گرفت.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه صنعت دریایی نسبت به ایجاد اسکله های شناور مسافر دریایی اقدام کرده و در سواحل استان هرمزگان در ۲ سال گذشته ۱۰ نقطه شناسایی و اسکله های شناور نصب شده است.

الهیارافزود: برای استان خوزستان نیز در چهار نقطه احداث اسکله پیش بینی و جانمایی شده است و  امید است فرآیند ایجاد و احداث اسکله برای استفاده مردم در سواحل رودخانه ای به صورت خاص کارون که پنانسیل مناسبی برای گردشگری دارد به زودی انجام شود.

محمدرضا الهیار، عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی و هیات همراه روز سه شنبه از ظرفیت ها ، زیرساخت ها و پروژه های عمرانی و در دست اجرای بندر و دریانوردی خرمشهر بازدید کرد.

بندر خرمشهر با ۲۳۰ هکتار یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی است که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و دیگر صنایع خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.

توسعه پایانه بندر خرمشهر و ساخت یک پایانه استاندارد در زمینی به وسعت۳۰ هکتار در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ د

ساخت ۶۱ شناور در کلاس‌های مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.