رییس خانه کشاورز خوزستان بر لزوم تامین هواپیمای سمپاش برای مبارزه با آفت ملخ در استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود اسدی رییس خانه کشاورز خوزستان گفت: ضعف و تعلل وزارت و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در تامین هواپیمای سمپاش برای مبارزه با آفت ملخ در استان قابل توجه است و در این زمینه انتظار داریم تا هرچه سریعتر در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهد.

او افزود: در صورت سمپاشی نشدن شاهد طغیان گسترده‌تر ملخ‌ها در مزارع نیشکر و سپس در سایر مزارع خواهیم بود و از بین نرفتن این تخم‌ها در فصول آینده نیز می‌تواند برای مزارع استان تهدید و خطری جدی به حساب آید.

اسدی بیان داشت: در حال حاضر شرایط در مزارع نیشکر به حالت بحران است و اگر سازمان جهاد کشاورزی ملخ‌ها را در این مرحله نابود نکند، بلافاصله شاهد حمله ملخ به سایر مزارع استان و سپس دیگر استان‌های کشور خواهیم بود.

رییس خانه کشاورز خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه تخم‌های ملخ به گونه‌ای است که با عواملی مانند شخم و آبیاری از بین نمی‌رود، لازم است تا از طریق سمپاشی‌های گسترده نسبت به نابودی این تخم‌ها اقدام کرد.

این مقام مسئول گفت: اکنون مزارع نیشکر در شهرستان‌های اهواز، شوشتر، شادگان و خرمشهر با این بحران مواجه هستند و رسیدگی نکردن به این موضوع می‌تواند زمینه ساز حمله ملخ‌ها به دیگر مناطق استان باشد. رشد و تکثیر ملخ‌ها می‌تواند خوزستان را با یک فاجعه عظیم رو به رو کند.

انتهای پیام/م

لزوم سمپاشی آفت ملخ در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.