معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از کشت حبوبات در ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اهمیت کشت حبوبات در مزارع خوزستان گفت: کشت حبوبات در استان به ۳ صورت بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می‌شود و این موضوع با توجه به تنوع آب و هوایی در استان دارای اهمیت بسیاری است.

او درخصوص سطح زیر کشت حبوبات در استان اظهار داشت: در سال جاری ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان زیر کشت حبوبات رفت که حدود ۱۱ هزار هکتار آن لوبیا و حدود ۱۱ هزار هکتار ماش است.

قاسمی نژاد در ادامه افزود: حبوبات تثبیت کننده نیتروژن خاک هستند همچنین خاک را سبک می‌کنند و به دلیل خاصیت پوشانندگی، خاک را محفوظ نگه می‌دارند و با توجه به این مسایل از حبوبات به عنوان کود سبز و علوفه نیز می‌توان استفاده کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: خوزستان ۶ درصد تولید حبوبات کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به شرایط کشت انجام شده در استان پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۴ هزار و ۱۰۰ تن حبوبات از اراضی کشاورزی خوزستان برداشت شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: نیاز کم به خاک‌ورزی برای کشت‌های بعدی و جلوگیری از استهلاک ماشین آلات کشاورزی در کشت‌های پاییزه به اقتصاد کشاورز کمک شایانی می‌کند. همچنین صرفه‌جویی در میزان مصرف آب از مهم‌ترین مزایای کشت حبوبات است.

او اظهار کرد: شهرستان‌های شوشتر، دزفول، شوش و گتوند از مهم‌ترین شهرستان‌های تولید حبوبات استان هستند.

انتهای پیام/گ

اختصاص ۲۲ هزار هکتار زمین به کشت حبوبات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.