نماینده مردم ماهنشان گفت: در ساختار مدیریتی سازمان میراث فرهنگی اشکال وجود دارد که این امر در دوران آقای مونسان پدید آمده است.

در ساختار مدیریتی سازمان میراث فرهنگی اشکال وجود داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان و زنجان در جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار کرد: طی دو سال گذشته نگاه غیرجامعی در صیانت از میراث فرهنگی حاکم بوده و بخشی از این میراث در حال نابودی بوده و تلاشی برای بازگرداندن بخشی از میراث فرهنگی است که به خارج از کشور انتقال یافته انجام نمی‌شود.

او افزود: اشکال اساسی این است که ساختار مدیریتی این وزارتخانه بحران ثبات مدیریتی دارد و این مسائل در دوران آقای مونسان اتفاق افتاده است.

خاتمی بیان کرد: عدم طیف بندی و اولویت گذاری آثار و هدف بندی بر اساس اهمیت میراث فرهنگی از ضعف‌های سازمان میراث فرهنگی در دوران آقای مونسان است.

نماینده مردم ماه‌نشان و زنجان افزود: وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی به آمار و ارقام تکیه می‌کند که ناشی از عملکرد این سازمان نیست بلکه ناشی از افزایش نرخ ارز بوده که به دنبال آن سفر‌های داخلی افزایش و سفر‌های خارجی کاهش یافته است.

او اظهار کرد: دستیابی به جایگاه اول اقتصادی بدون اتکا به درآمد‌های نفتی امری مهم است و آقای مونسان شما چقدر در این زمینه می‌توانید درآمدزایی کنید.

خاتمی گفت: سهم گردشگری ما از GBP ۲.۸ درصد است که فاصله قابل توجهی با سطح جهانی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار