نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: رئیس جمهور باید وزیر پیشنهادی را از بطن جامعه فرهنگیان انتخاب می‌کرد نه از هیئت دولت.

رئیس جمهور باید وزیر پیشنهادی را از فرهنگیان انتخاب می‌کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود نگهبان سلامی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه علنی امروز و در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار کرد: در تمام دنیا آموزش و پرورش اولویت همه دولت‌ها تلقی می‌شود، اما آقای روحانی چرا شما این وزارتخانه را به عنوان اولویت دهم خود هم قبول ندارید و بزرگ‌ترین سرمایه کشور را فراموش کرده‌اید؟

نگهبان سلامی افزود: وزرای دولت تدبیر و امید سالهاست وعده تحقق سند تحول بنیادین را می‌دهند، اما این حرف‌ها فقط شعار بوده است وزیر پیشنهادی چگونه می‌تواند دغدغه فرهنگیان را حل کند؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: آقای حاجی میرزایی شما ۲۰ سال است که از حوزه آموزش و پرورش فاصله گرفته‌اید چقدر با این وزارتخانه آشنا هستید؟ علی رغم اینکه شما فردی اخلاق مدار هستید، اما با نگاهی به سوابق شما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که چاره‌ای برای فرهنگیان بیاندیشید.

او تصریح کرد: حاجی میرزایی حدود ۶ سال در دولت بوده است رئیس جمهور باید فردی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش انتخاب می‌کرد که دغدغه مطالبه‌گری داشته باشد، اما در برنامه‌های ایشان طرح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای رسیدگی به دغدغه‌های این وزارتخانه وجود ندارد، رئیس جمهور باید وزیر پیشنهادی را از بطن جامعه فرهنگیان انتخاب می‌کرد نه از هیئت دولت.

نگهبان سلامی ادامه داد: افزایش کیفیت مدارس دولتی و رفع نابرابری میان مدارس دولتی و غیر انتفاعی در برنامه‌های شما وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در پایان گفت: کسی که عهده‌دار تصدی آموزش و پرورش می‌شود باید علم کافی داشته باشد، اما ما تحقیق و مقاله‌ای از شما ندیده‌ایم و آموزش و پرورش نیاز به نیروی متخصص دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، وزیر آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار