معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان گفت: ارتقای سواد دینی و افزایش کیفیت آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نرگس دستیار معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ارتقای سواد دینی و افزایش کیفیت آموزشی با هدف انس بیشترکودکان با آموزه‌های دینی و پاسداشت ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرروش در مقطع ابتدایی است.

او افزود: رعایت محتوای برنامه درس ملی ضرورتی انکار ناپذیر است و با توجه به تغییرات پیچیده و مستمر جامعه کنونی برنامه آموزش مهارت‌های زندگی مبتنی بر سبک زندگی ایرانی – اسلامی شامل: طرح تکالیف مهارت محور در دوره اول ابتدایی و برنامه ویژه مدرسه در دوره دوم این مقطع از راهبرد‌های بنیادین دوره ابتدایی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان با برشمردن بعضی از برنامه‌های آموزش و پرورش در آشنایی دانش آموزان با مبانی دینی گفت: اجرای برنامه مهارت صحیح خوانی قرآن ویژه پایه سوم با هدف انس با قرآن برای بیش از ۳۱ هزار دانش آموز پایه سوم ابتدایی در ۱۲۹۳ کلاس درس و همچنین برگزاری جشنواره یاس نبی با هدف معرفی سیره زندگی حضرت فاطمه (س) به کودکان و نهادینه کردن هویت اسلامی درآنان از مهم‌ترین این برنامه هاست.

نرگس دستیار با تأکید بر ضرورت پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی و آشنایی کودکان با این فرهنگ افزود: برگزاری بازی‌های بومی – محلی با هدف ترویج فرهنگ کهن و انتقال آن به نسل آینده و همچنین برپایی آیین بهاری با هدف تقویت فرهنگ و لزوم پاسداشت آیین‌های باستانی نوروز و آیین‌های سنتی برای تحکیم وحدت ملی از بارزترین این برنامه هاست.

او با اشاره به تألیف مجموعه ۶ جلدی کتاب‌های آداب و مهارت‌های زندگی ایرانی –اسلامی در آموزش ابتدایی استان، تصریح کرد: در این مجموعه، دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم با مفاهیمی چون: حقیقت جویی، عدالت‌خواهی، صلح طلبی، ظلم‌ستیزی، جهانی‌اندیشی، ولایت‌مداری، تبیین فرهنگ انتظار برای تحقق حکومت عدل جهانی، خودباوری، پاکدامنی و قانون‌مداری آشنا می‌شوند.

استان گیلان ۳۹۳ هزار دانش آموز دارد که ۱۹۰ هزار و ۸۸۳ نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

 

انتهای پیام / ق 

 

افزایش کیفیت آموزشی وارتقای سواد دینی  از اولویت های آموزشی مقطع ابتدایی است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.