استاندار اردبیل گفت: زائران اربعین حسینی اردبیل به کشور عراق با حمایت‌های مردمی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در جلسه ستاد زائران اربعین حسینی اردبیل گفت: همایش بین المللی اربعین، اقدامی فرهنگی و اعتقادی بوده و باید به صورت کاملا مردمی برگزار شود.

او افزود: در حال حاضر که مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد، باید از کمترین هزینه‌های دولتی استفاده شده و بیشتر از محل وقف و نذورات برای این اقدام فرهنگی بهره گیری شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر تقویت اقدامات فرهنگی در جریان اعزام زائران اربعین گفت: باید با استفاده از روش‌های ناب در راستای فرهنگ سازی اقدامات خیرخواهانه استفاده کرده و با هزینه‌هایی که افراد دارای تمکن مالی می‌کنند، افراد نیازمند به کربلا اعزام شوند.

بهنام جو ادامه داد: با اعزام رایگان زائران اولی به عتبات و عالیات زمینه فرهنگ سازی در این خصوص فراهم می‌شود.

او در ادامه با تاکید بر انجام تمهیدات لازم در خصوص پذیرایی و اسکان زائران میهمان از کشور‌های همسایه گفت: باید فضا و خدمات مورد نیاز برای اسکان این میهمانان به میزان لازم تدارک دیده شود.

برپایی ۹ موکب اربعین حسینی از اردبیل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: ۹ موکب از استان اردبیل در داخل کشور و در کشور عراق از زائران اربعین حسینی پذیرایی خواهند کرد.

بهروز ندایی افزود: با توجه به باز شدن مرز خسروی در سالجاری انتظار می‌رود زائران بیشتری از استان اردبیل عازم و تعداد میهمانان خارجی برای اعزام به عراق از مسیر استان نیز افزایش یابد.

او با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای استقبال از میهمانان و زائران گفت: اسکان و پذیرایی از این زائران با کمک‌های مردمی انجام گرفته و امامزاده سید صدرالدین به عنوان موکب داخلی استان پذیرای مسافران و اتباع خارجی اعزامی به راهپیمایی اربعین خواهد بود.

ندایی از فعال شدن بیش از ۱۱ کارگروه و کمیته تخصصی برای برگزاری مراسم زائران اربعین حسینی از استان خبر داد و گفت: این کمیته‌ها با هماهنگی هم و کمک‌های مردمی آماده ارائه خدمات به زائران حسینی هستند.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسوولان کمیته‌های اعزام زائران، گزارشی اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام گرفته ارائه کردند.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.