به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، گیشه آمریکای شمالی در فصل سینمایی سال که حد فاصل ماه می (اردیبهشت) تا آگوست (مرداد) است، در حدود ۴.۳۲ میلیارد دلار فروش داشته است که در حدود ۲ درصد نسبت به سال گذشته که ۴.۴۱ میلیارد دلار بود، کاهش داشته است. گیشه تابستانی هالیوود وضعیت بدتر از این را نیز داشته است، در سال ۲۰۱۷ فروش فیلمهای هالیوود ۳.۸۴ میلیارد دلار بوده است.
به این ترتیب هالیوود امسال ۶ درصد در فروش سالانه کاهش داشته است که به این معناست، صنعت فیلم نیاز به فیلمهای پرفروش بیشتری در پاییز و زمستان دارد تا این کمبود را جبران کند.
سه اثر از کمپانی دیزنی شامل «شیرشاه»، «علاءالدین» و «داستان اسباب بازی ۴» از فروش یک میلیاردی در گیشه جهانی عبور کردند و به همین خاطر دیزنی برنده بزرگ گیشه تابستانی امسال است. «شیرشاه» پرفروشترین فیلم گیشه تابستانی با ۵۲۳ میلیون دلار بود. در هفته اول ماه سپتامبر این کمپانی ۴۰ درصدر از گیشه داخلی را در اختیار دارد.
اما حتی بزرگترین استودیو هالیوود نیز از ضرر کردن دور نیست و دیزنی با فیلمهای «ققنوس سیاه»، «استویر» و «هنر مسابقه در باران» نا موفق ظاهر شده است.
به لطف فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی:دور از خانه» و «روز و روزگاری در هالیوود» سونی هم سهم خوبی از گیشه تابستانی داشت. این استودیو برای نخستین بار از سال ۲۰۱۰ دومین استودیو پرفروش تابستان شد و سونی با ۷۰۰ میلیون دلار به کار خود در تابستان پایان داده است.
تابستان گذشته فیلمهای پرفروش کمپانیهای مختلف مثل «شگفت انگیزان ۲» از دیزنی، «دنیای ژوراسیک:سقوط پادشاهی» از یونیورسال و «ماموریت غیر ممکن» از پارامونت باکس آفیس را پر رونق کرده بودند. با این حال بهترین فروش در این بازه زمانی به سال ۲۰۱۳ باز میگردد که مجموع فروشها به ۴.۷۵ میلیارد رسیده بود.
بعد از تابستان پر فراز و نشیب، استودیوها چشم امید به فروش فیلمهایی مثل «جنگ ستارگان:خیزش اسکاس واکر»، «جومانجی:مرحله بعدی»، «آن:بخش دوم» و «یخ زده ۲» دارد که تا پایان سال فروش بلیت ها را بالا ببرند.
انتهای پیام/