رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال استان کرمان گفت: یکی از مشکلات موجود در جامعه، رشد نامتوازن در بخش‌های مختلف است که در دنیای فوتبال و فوتسال نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

رشد نامتوازن فوتبال و فوتسال در جامعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا دادگر، رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال استان کرمان در مراسم افتتاحیه‌ی دوره‌ی آموزشی مربیگری فوتسال سطح یک ایران که با تدریس سهراب خدیر به میزبانی هیئت فوتبال شهرستان کرمان برگزار شد، گفت: هنگامی بخواهد یک کلاس آموزشی برگزار شود، یک فرایند از صفر تا ۱۰۰ طی می‌شود.

او افزود: این دوره‌ی آموزشی با همکاری فدراسیون فوتبال، کمیته آموزش و همکاران در هیئت فوتبال و به ویژه هیئت شهرستان کرمان برگزار شد و با رایزنی که صورت گرفته یک مدرس مجرب تدریس در این دوره‌ی آموزشی را عهده دار است.

 

دادگر نبود رشد و توسعه به صورت متوازن در سطح جامعه را یکی از مشکلات موجود عنوان و تصریح کرد: در دنیای فوتبال و فوتسال نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و فوتبال و فوتسالمان هم سطح هم در بخش‌های مختلف رشد نداشته است.

او بیان داشت: تلاشمان این است، با استفاده از تجربیات پیشکسوتان، اهل فن و ... در رشته‌های فوتبال و فوتسال برنامه ریزی داشته باشیم، و طوری طراحی کنیم تا طی یک دوره‌ی معین، این توسعه را در همه‌ی بخش‌ها (هم فوتبال، هم فوتسال و هم در سطح بانوان و هم آقایان) به صورت متوازن داشته باشیم.

رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال استان کرمان گفت: یکی از نکاتی که خیلی مهم است، این است، شما به عنوان یک مربی تمام حرکات و رفتارتان در محیط ورزشی رصد می‌شود.

دادگر افزود: پرونده‌ای در هیئت فوتبال برای هر مربی تشکیل می‌شود که سوابق، مشخصات و فعالیت‌هایی که خواهد داشت، در کنار حرکات حرفه‌ای و اخلاقی وی در آن ثبت می‌شود.

 

او خطاب به مربیان تصریح کرد: نسبت به وظایف خود حساس باشید، چرا که شما با یک قشر عظیمی از جامعه سروکار دارید که می‌توانند زمینه ساز رشد و توسعه‌ی کل جامعه باشند و آن هم قشر جوان و ورزشکار فعال در فوتسال یک رشته‌ی پرطرفدار هستند.

دادگر به دربرگیری بیشتر فوتسال نسبت به فوتبال در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: امروزه شاید زمین فوتبال استاندارد در تمام بخش‌های کشورمان وجود نداشته باشد، اگر هم باشد تعدادش خیلی محدود است، اما در فوتسال محدودیت کمتری داریم و اکثر نقاط کشور به یک سالن برای ورزش فوتسال دسترسی دارند و این حساسیت کار شما را نشان می‌دهد که باید آن را بیش از پیش مدنظر داشته باشید.

انتهای پیام/ب

افتتاحیه دوره‌ی آموزشی مربیگری فوتسال سطح یک ایران در کرمان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، فوتسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.