مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با توجه به اینکه امکان صدور مجوز کتاب در استان فراهم شده، نیازی به دریافت مجوز از تهران نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان صدور مجوز در استان فراهم شده است، گفت: تاکنون حدود ٨٠٠ مجوز کتاب صادر شده است.

او با بیان اینکه در گذشته مجوز کتاب از تهران صادر می‌شد، بیان داشت: درحال حاضر برای دریافت این مجوز از خارج استان بی نیاز شده ایم.

جوروند افزود: در هفته دولت، ۲ مجتمع فرهنگی در منطقه محروم ال‌هایی و منطقه کم برخوردار زوئیه با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان و یک مجتمع نیز در ماهشهر با اعتبار ۳ میلیارد تومان افتتاح شد.

جوروند گفت: تا امروز ٤٥٠ میلیون تومان کتاب بین مجامع، گروه‌ها و کانون‌های مختلف و میان گروه‌های فرهنگی، با هدف تمرکززدایی رویداد‌های فرهنگی از اهواز و تحقق عدالت فرهنگی در کل استان توزیع شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: بالغ بر ٧٠٠ باشگاه کتابخوانی در استان دایر شده که نوجوانان با مطالعه آثار نویسندگان با آن‌ها مکاتبه کرده و سؤالات مختلفی از آن‌ها می‌پرسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه تا پایان سال، سه پردیس سینمایی به سالن‌های سینمایی استان اضافه می‌شود تصریح کرد: در استان خوزستان ٩ سینما فعال بود که ١٢ سینمای جدید به آن اضافه شد و در این خصوص خیلی از بخش خصوصی حمایت شد و به یاری خداوند نیز در آینده ۳ پردیس سینمایی به خوزستان اضافه می‌شود.

محمد جوروند با اشاره به اینکه در حوزه تئاتر اتفاقات خوبی رخ داده گفت: گروه‌های فعال در این حوزه فعالیت‌های بسیار خوبی دارند و یک سالن و ۲ پلاتو در اهواز به صورت مستمر شاهد اجرای گروه‌های تئاتر هستند، همچنین جشنواره‌های مختلف در حوزه‌های فیلم، عکس، تئاتر و موسیقی نیز برگزار شده است.

او اذعان داشت: در راستای سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شعار ایران تهران نیست و با هدف تمرکززدایی از اهواز به دیگر شهرستان‌های استان خوزستان، در نیمه اول امسال اتفافات مختلف و متفاوتی شکل گرفت و رویداد‌ها از اهواز تمرکززدایی شد، و این شعار در خوزستان بومی‌سازی شد که خوزستان اهواز نیست و شهر‌های مختلفی دارد.

جوروند بیان کرد: جشنواره تئاتر عربی با حضور کشور‌های خارجی در سوسنگرد برای دومین بار برگزار شد تا نشان داده شود که رویداد‌های فرهنگی در همه شهرستان‌های استان خوزستان برگزار می‌شود و در حال حاضر می‌توان گفت، هر شهرستان حداقل یک رویداد مهم استانی، ملی یا بین‌المللی دارد.

انتهای پیام/گ

صدور مجوز کتاب در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.