معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: گروه‌های تعزیه خوانی بعد از تایید صلاحیت تخصصی و عمومی و اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، می‌توانند برای اجرای تعزیه اقدام کنند.

محمد علی جعفری معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: گروه‌های تعزیه خوانی برای دریافت مجوز ابتدا باید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تایید صلاحیت تخصصی شوند و سپس برای تایید صلاحیت عمومی به اداره اطلاعات و امنیت معرفی می‌شوند که در صورت نداشتن مشکل در این مراحل می‌توانند نسبت به ثبت گروه تعزیه خوانی اقدام نمایند. همچنین هر گروه برای اخذ مجوز باید مکانی را به عنوان محل تمرین و اجرا  ثبت کند.

اودرباره چگونگی عملکرد گروه‌های تعزیه خوانی ادامه داد: گروه‌های تعزیه خوانی برای هر اجرا نیازمند مجوز هستند. مسئولیت تقسیم نقشِ شخصیت‌ها بر عهده خود آنهاست و این امر با توجه به سابقه هر بازیگر انجام می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به حضور اسب و ایجاد مشکلات احتمالی در نمایش تعزیه خوانی افزود: حضور اسب در مراسم‌های تعزیه خوانی مورد قبول ما نیست، اما با توجه به حضور چشمگیر اسب در تعزیه‌ها در گذشته، هر گروه فقط مجاز به استفاده از حداکثر ۴ اسب می‌باشد و حضور بیش از این تعداد اسب تخلف به حساب می‌آید.

محمد علی جعفری در خصوص نظارت بر تعزیه‌ها بیان کرد: در ایام محرم با توجه به اجرای تعزیه‌های متعدد در مناطق مختلف و کمبود نیروی انسانی برای نظارت بر روند اجرا، کارشناسان ما تنها در تعزیه‌های مهم و بزرگ حضور پیدا می‌کرده و بر روند اجرای تعزیه نظارت به عمل می آورند، همچنین با توجه به اهمیت ویژه این موضوع و تلاش برا حفظ سنت‌های درست، اگر شخصی قصد انحراف داشته باشد با او برخورد جدی خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه ما در زمینه مبانی اعتقادی و دینی با هیچ کسی شوخی نداریم ادامه داد: در گذشته مواردی را داشتیم که افراد سرشناس و چهره‌های مطرح در زمینه اجرای تعزیه به دلیل تخلف و ایجاد انحراف در وقایع از اجرای تعزیه محروم شده اند و با آن‌ها برخورد جدی صورت گرفته است. باید توجه داشت که در اجرای تعزیه باید رعایت دقیق وقایع تاریخی اهمیت داده شود.

انتهای پیام/ی
 


حضور بیش از ۴ اسب در اجرای تعزیه ممنوع !

برچسب ها: محرم ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار