عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکر ۱۰۵ نماینده به رئیس جمهور و وزیر دادگستری جهت رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر نیرو؛ تسریع در تهیه آیین نامه اجرایی بند (الف) ماده ۲۷ احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور درباره تاکید سازمان ستاد آب کشور بر مبنای حوزه‌های آبریز، تذکر به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ لزوم پاسخگویی درخصوص اعمال سهمیه ایثارگران برای کنکور سراسری به صورت سلیقه‌ای و مغایر نظر قانونگذار، تذکر به وزیر نیرو؛ لزوم تجدیدنظر درخصوص قیمت برق مصرفی در شرایط سخت اقتصادی.

تذکر منصور مرادی به وزیر راه و شهرسازی؛ علت بی توجهی به جاده‌های حوزه انتخابیه، همچنین علت تعطیلی طرح‌های عمرانی در استان کردستان.

تذکر سیدناصر موسوی لارگانی به وزیر صمت؛ لزوم بررسی علت افزایش ۲۵ درصدی نرخ نان در برخی از مناطق کشور، تذکر به وزیر ارتباطات؛ لزوم بررسی علت قطع و وصل تلفن همراه در شهر‌های مختلف کشور که منجر به خسارت به مردم شده است، تذکر به رئیس جمهور، وزرای فرهنگ و اطلاعات؛ لزوم ارائه توضیح درخصوص علت معرفی مستند "در جستجوی فریده" به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره اسکار که مستندی ضددین و خلاف موازین ملی است.

تذکر سیدمحمدجواد ابطحی به رئیس جمهور درباره تسریع در تخصیص مطالبات بیمه دی از بنیاد شهید و حل فوری مشکل درمان جانبازان و ایثارگران.

تذکر علی کرد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ لزوم نظارت بر توزیع عادلانه کاغذ به مطبوعات استان سیستان و بلوچستان.

تذکر سیدمحسن علوی به وزیر بهداشت؛ بررسی علت بی عدالتی در تخصیص منابع بسته طرح تحول سلامت و ماده ۹۲ در استان فارس، همچنین علت اینکه چرا تخصیص کل منابع این حوزه به شیراز بوده است؟

تذکر رضا انصاری و ۱۳ نماینده دیگر به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم تسریع در تعیین تکلیف مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس.

تذکر نبی هزارجریبی و ۳ نماینده دیگر به وزیر بهداشت؛ علت تاخیر در پاسخگویی به درخواست ۸۴ نماینده مجلس در حمایت از تولیدات ارتوپدی و ستون فقرات در استان کردستان.

تذکر سیده حمیده زرآبادی به وزیر کشور؛ لزوم استقرار پاسگاه انتظامی در روستای مینودشت شترخان از توابع الموت شرقی، تذکر به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو؛ تسریع در تامین آب کشاورزی و تامین اعتبار برای انتقال آب رودخانه شاهرود، تذکر به وزیر جهاد کشاورزی؛ تسریع در تامین اعتبار برای احداث استخر ذخیره آب کشاورزی در روستا‌های حوزه انتخابیه.

تذکر محمدرضا نجفی به وزرای نفت و اقتصاد؛ تسریع در اقدام عملی برای جلوگیری از سوزاندن گاز‌های همراه نفت و پالایشگاه‌های گاز، لزوم نصب کارتخوان برای کارشناسان دادگستری و شعب حل اختلاف.

تذکر محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران به وزرای دادگستری و کشور درباره تسریع در تعیین تکلیف سهم داران تعاونی قضات به رغم گذشت ۱۳ سال، اخذ وجوه از اعضا و بلاتکلیفی آن ها.

تذکر حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب به رئیس جمهور درباره لزوم اجرای مزایای بند الف ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه تحت عنوان حقوق مناطق جنگی به آموزشگاه‌های فنی استان کرمانشاه.

تذکر امیر خجسته نماینده همدان و فامنین به وزیر امور اقتصادی و دارایی؛ لزوم تعیین مقررات لازم برای انتصاب مدیران شاخص در سازمان بورس، تذکر به وزیر بهداشت؛ توجه جدی به تامین دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها.

تذکر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و ۱۰۴ نفر از نمایندگان به وزیر دادگستری و رئیس جمهور؛ لزوم تمکین و رعایت اصل تفکیک قوا و استقلال قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های مهم مفاسد اقتصادی به ویژه پرونده فساد ارزی.

تذکر بهرام پارسایینماینده شیراز به وزرای صمت و اقتصاد؛ چرا صنعت فرش به عنوان کالای صددرصد داخلی، کالایی که باعث فخر هنر و فرهنگ این سرزمین است و صنعتی که با حداقل حمایت‌ها می‌توانست و می‌تواند بیشتر از هر صنعتی اشتغالزایی داشته باشد و همچنین ارزآور باشد، آنچنان مورد بی مهری، بی توجهی و اجحاف قرار گرفته است که سهم ۸۰ درصدی آن در بازار‌های جهانی به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

تذکر منصور مرادی نماینده مریوان به وزیر راه و شهرسازی؛ علت تاخیر در برگزاری مناقصه تونل اورامان و کنارگذر مریوان چیست؟

 تذکر شهاب نادری نماینده اورامانات به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ چرا درخصوص درمانگاه‌های تامین اجتماعی و جذب نیرو‌های بومی برخورد دوگانه می‌شود؟، تذکر به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم تسریع در اختصاص ماشین آلات منطقه اورامانات و همچنین علت تاخیر در آسفالت کردن جاده محور پاوه- مریوان چیست؟، تذکر به رئیس جمهور؛ علت عدم تخصیص به موقع بودجه برای طرح عمرانی استان کردستان چیست؟

تذکر محمدرضا نجفی نماینده تهران به وزیر نفت؛ توضیح درخصوص عدم پیشرفت مناسب در اجرای بخش‌های مربوط به بهینه سازی مصرف سوخت موضوع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به رئیس جمهور؛ لزوم نظارت بر عملکرد جمعیت هلال احمر و جلوگیری از تبعیض و بی عدالتی در حوزه نیروی انسانی، تذکر به وزر کشور؛ چرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درصدد حذف سامانه تلفنی ۱۳۳ تاکسی بیسیم است، تذکر به وزیر اقتصاد؛ لزوم پیگیری وضعیت واگذاری صنایع شیمیایی ایران به قیمت ۳۸۰۰ میلیارد تومان با شرط پرداخت ۳۵ درصد نقد یعنی معادل ۱۳۰۰ میلیارد تومان در حالی که این شرکت ۱۱۰۰ میلیارد تومان سود محقق شده در سال جاری دارد.

تذکر سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین به وزیر نیرو؛ تسریع در تامین اعتبار جهت احداث مخزن و اصلاح شبکه و تامین آب شرب بهداشتی در روستا‌های بخش رودبار الموت غربی و روستا‌های بخش طارم سفلی، تذکر به وزیر نفت؛ تسریع در گازرسانی به روستا‌های بخش‌های رودبار الموت غربی و روستا‌های توابع الموت شرقی، تذکر به وزیر ورزش و جوانان؛ تسریع در پرداخت اعتبارات لازم جهت احداث سالن ورزشی در روستا‌های توابع بخش رودبار الموت شرقی و طارم سفلی.

 تذکر سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزرای اطلاعات، اقتصاد و دادگستری؛ بررسی علت ابلاغ شبانه قوانین جدید بازار پایه ارزی از سوی مدیران فرابورس که منجر به ایجاد رانت شدید اطلاعاتی، سفته بازی و نابودی میلیارد‌ها تومان سرمایه مردم بی اطلاع شده و لزوم برخورد با تخلفات انجام شده در این موضوع، تذکر به رئیس جهمور و وزرای اطلاعات، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور؛ لزوم برخورد قاطع با کشف حجاب در همایش دولتی دستاورد‌های روستایی انقلاب در حضور رئیس جمهور که منجر به توهین به مردم انقلابی و مومن روستا‌های سراسر کشور گردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار