رهبر حزب کارگر انگلیس ضمن مخالفت با خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد.

جرمی کوربین: خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا ما را در مشت ترامپ قرار می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، «جرمی کوربین» رئیس حزب کارگر انگلیس اعلام کرد: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق، صنایع فولاد و آهن انگلیس را نابود خواهد کرد و فاجعه‌ای در بخش کشاورزی ایجاد خواهد شد. دست بسته باقی نخواهیم ماند و اجازه واگذاری شرکت‌های تجاری خود به آمریکا را نخواهیم داد.

جرمی کوربین گفت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق، ما را در مشت ترامپ و شرکت‌های بزرگی قرار می‌دهد که آن‌ها را هدایت می‌کند.

رهبر حزب کارگر همچنین خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد. کوربین گفت: ما به انتخابات سراسری نیاز داریم این هفته می‌تواند آخرین شانس ما برای توقف خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا باشد.

اعلام تصمیم بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در روز چهارشنبه مبنی بر تعلیق پارلمان از دومین هفته سپتامبر تا چهاردهم اکتبر یعنی دو هفته پیش از مهلت برکسیت در ۳۱ اکتبر (۹ آبان)، موجی از خشم و اعتراض در انگلیس را برانگیخته است.

مطابق با قانون اساسی انگلیس، نخست وزیر این کشور اجازه دارد پارلمان را به حال تعلیق درآورد، هر چند برای این کار به موافقت ملکه نیاز دارد. نخست‌وزیر انگلیس معمولا این کار را در فصلی که کنگره احزاب سیاسی این کشور در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، انجام می‌دهد. اما زمانی را که جانسون برای تعلیق پارلمان انتخاب کرده و مدت پنج هفته‌ای سبب اعتراض مخالفان با برکسیت سخت (خروج انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا) شده است.

منتقدان و مخالفان می‌گویند بوریس جانسون قصد دارد با این کار مانع از مخالفت نمایندگان پارلمان با برکسیت سخت شود. اما جانسون می‌گوید تعلیق پارلمان پیش از ارائه برنامه سیاست ملی از سوی دولت جدید در سخنرانی ملکه الیزابت، که در حال حاضر برای ۱۴ اکتبر برنامه‌ریزی شده است، یک روند معمولی بوده و علاوه بر آن پارلمان در اواخر سپتامبر همزمان با کنگره احزاب سیاسی تعطیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار