نماینده مردم سرخس در مجلس گفت: طرح تبدیل سرخس به منطقه آزاد تجاری در جلسه دیشب هیأت دولت به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم سرخس در مجلس، در جمع اصحاب رسانه در سرخس گفت: در جلسه دیشب هیأت دولت در لایحه مناطق آزاد، با تبدیل سرخس به عنوان منطقه آزاد تجاری، موافقت شد.

او با بیان اینکه سرخس به عنوان اولین منطقه آزاد در بین استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی تصویب شد، تصریح کرد: لایحه تبدیل منطقه آزاد سرخس، هفته آینده به مجلس می‌آید و مقدمات آن برای بررسی و رسیدگی در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اقتصادی و صحن علنی مجلس فراهم می‌شود.

نماینده مردم سرخس در مجلس گفت: تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد خواسته و آرزوی دیرینه مردم سرخس بوده است که لایحه آن از دهه ۷۰ توسط دولت‌ها با توجه به بار مالی به مجلس ارائه نشده بود و از سال ۷۰ سرخس صرفاً منطقه ویژه بود که خوشبختانه دیشب در هیأت دولت با تبدیل منطقه ویژه سرخس به منطقه آزاد موافقت شد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سفر پارسال قول پیگیری این موضوع را داده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده توسط استاندار خراسان رضوی این مهم محقق شد.

او تصریح کرد: از زحمات تولیت آستان قدس رضوی، معاون اول رئیس جمهور، وزرای اقتصاد و کشور و پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی که این آرزوی دیرینه مردم سرخس را محقق و شرایط را برای توسعه اشتغال فراهم کردند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام // م. ه
 

تبدیل سرخس به منطقه آزاد تجاری در جلسه هیأت دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.