برگزاری مراسم لبیک یا حسین امروز در ۱۸ بقعه متبرکه استان همدان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: مردم استان همدان، امروز عصر در ۱۸ بقعه متبرکه استان همدان همزمان با حرکت کاروان امام حسین (ع) به کربلا صدای لبیک یا حسین سر می دهند.

برگزاری مراسم لبیک یا حسین امروز در ۱۸ بقعه متبرکه استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام حسینی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ماه محرم امسال در ۸۵ بقعه استان طرح بصیرت عاشورایی با سخنرانی ۷۲ مبلغ برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه برنامه‌های ماه محرم و صفر امسال با شعار کرامت و شهادت افتخار ماست برگزار می‌شود افزود:امسال همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۳ بقعه متبرکه و امامزاده استان در روز جمعه این هفته برگزار می‌کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: همزمان با ماه محرم در ۲۳ امامزاده و بقعه متبرکه استان ایستگاه‌های صلواتی مستقر شده اند.

او از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه نوجوانان هم خبر داد و اظهار داشت: مراسم نماز ظهر عاشورا در ۲۰ بقعه متبرکه استان برپا می‌شود و در روز‌های تاسوعاو عاشورا اطعام دهی به عزاداران المام حسین (ع) را داریم.

حجت الاسلام حسینی گفت:امسال برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در استان همدان ۲۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات برای مراسم و برنامه‌های این دو ماه در نظر گرفته شده است.

او از برگزاری طرح شمیم حسینی هم برای نخستین بار در استان همدان خبر داد و گفت: دراین طرح اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان کمک‌های مالی و تعاملی را به هیئت‌های مذهبی استان دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار