مسعود کثیری گفت: هفت میلیون برگ سند در مرکزاسناد ملی اصفهان نگهداری می‌شود که با توجه به نیاز پژوهشگران، در اختیارآن‌ها قرار می‌گیرد.

مسعود کثیری رئیس مرکز اسناد ملی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،  گفت:اسناد ملی در همه کشور‌های دنیا و درهمه علوم پایه، مبنای مطالعات آینده نگری است که مرکز اسناد ملی اصفهان هفت میلیون برگ سند از زمان گذشته تا به امروز جمع آوری کرده تا در صورت لزوم در اختیار پژوهشگران در این حوزه قرار دهد.

او در خصوص موضوعات مستند شده در مرکزاسناد استان گفت: اسناد موجود در این مرکز ، حوزه‌هایی مانند اسناد اهدایی مردم، اسناد فروخته شده، اسناد کلیه ادارات، اسناد در زمینه اقتصاد، ازدواج، طلاق خرید و فروش، تجارت و موضوعات مختلف دیگر را شامل می‌شود.

رئیس مرکز اسناد ملی اصفهان ،اسناد ملی را متعلق به تمام ملت دانست و افزود:جامعه باید نسبت به اقدامات و فعالیت‌های مرکز اسنادآگاه باشد چراکه اسناد به پژوهشگران این امکان را می‌دهد که در زمینه‌های مختلف، راهکار ارائه دهند مثلا در خصوص بیماری پوکی استخوان، پژوهشگر مربوطه در حوزه بهداشت با مراجعه به اسناد قدیمی علل ابتلا به این بیماری و نحوه درمانش را طی تحقیقات ومطالعات جامع به دست می‌آورد که همین موضوع موجب ارتقای نظام سلامت در کشور می‌شود و از خروج میلیارد‌ها دلار جلوگیری می‌کند.

مسعود کثیری گفت: درخواست من از همه همشهریان این است که اگر در منزل سندی دارند هر چند فکر میکنند بی ارزش است به مرکز اسناد ملی بیاورند، مرکز ، این اسناد را خریداری کرده و یا به امانت نگهداری می‌کند.

انتهای پیام/ی
 

نگهداری هفت میلیون برگ سند در مرکز اسناد ملی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.