جمالی نژاد گفت: میزان جانباختگان تصادفات ۲ روز کشور ما برابر با سقوط یک فوکر ۱۰۰ است.

تعداد جانباختگان تصادفات ۲ روز جاده‌ای کشور برابر با سقوط یک فوکر ۱۰۰ استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نشست فصلی مدیران عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور در توضیح برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های کلان دولت در حوزه پایانه‌های مسافربری گفت: تمام دستگاه‌ها می‌توانیم با یکدیگر تعامل کنیم تا حداقل‌ها در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی اتفاق بیفتد و این نزاع کاهش پیداکند.

او با تأکید بر اینکه در حوزه‌های مختلف شاهد تحول هستیم، گفت: به دلیل آن که من خود شهردار بودم و تجربه مدیریت شهری را دارم، احساس می‌کنم در بحث پایانه‌های مسافربری ما نیاز به تحول داریم و این گفته من بدین معنا نیست که بخواهم زحمت همکارانم در این حوزه (پایانه‌های مسافربری) را تا به امروز نادیده بگیرم.

جمالی نژاد گفت: در بحث پایانه‌های مسافربری و مدیریت آن به موازات حرکت نکردیم و چند سالی است که نگاه تحولی در این حوزه صورت نگرفته است و ما می‌خواهیم در این حوزه اقدامی همراه با نوآوری تجربه کنیم.
او افزود: موضوعات به این شکل در حوزه پایانه‌های مسافر‌بری با سرعت بیشتری حل می‌شود و خواسته من این است که پس از این نشست کمیته مشترک بین پلیس، سازمان و اتحادیه‌های پایانه‌های مسافربری در بازه زمانی کوتاهی تشکیل شود تا حل مشکلات سرعت گیرد.

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: ضرب‌الاجل من این است که تا پایان سال این کمیته تشکیل شود، زیرا اعتقاد دارم کار‌های زیبایی را می‌توانیم پایه گذاری کنیم.

جمالی نژاد تاکید کرد: نه تنها ما باید وظایف خود را در این حوزه جدی بگیریم، بلکه دیگر دستگاه‌ها که به صورت مستقیم و غیر مستقیم نیز درگیر این حوزه (پایانه‌های مسافربری) هستند، باید حضور موثری برای کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشند.

او با اشاره بر اینکه بروز حادثه‌ای در ناوگان حمل و نقل عمومی موجب تأثر و تألم شهروندان و هموطنان می‌شود، گفت: زمانی که یک فروند فوکر ۱۰۰ سقوط کرد، موجب تأثر و تألم همه شد، اما باید به این نکته توجه کرد که میزان جانباختگان تصادفات ۲ روز کشور ما برابر با سقوط یک فوکر ۱۰۰ است.

انتهای پیام/


توضیحات جمالی نژاد درباره برنامه‌های وزارت کشور برای پایانه‌های مسافربری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار