حسینیه سه زیارتان در شهر بندرعباس در ایام محرم میزبان عاشقان و دلدادگان اباعبدالله حسین (ع) است.

عزاداری محرم در حسینیه سه زیارتان از چاووشی خوانی تا تعزیه خوانیدبیر شورای هیئت‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، گفت: حسنیه سه زیارتان واقع در محله شاه حسینی بندرعباس از ۹۲ سال پیش که بنیان گذاری شده تاکنون همه ساله در مراسمات مذهبی میزبان عاشقان اهل بیت (ع) است.

هادی عرب افزود: آیین‌های عزاداری سنتی و بومی در استان سابقه طولانی و دیرینه دارد که مردم این دیار از زمان‌های دور پایبند به برگزاری آن هستند.

او گفت: چاووشی خوانی، روزه خوانی نشسته سنگ زنی (چکچکو) و سینه زنی نشسته و ایستاده در این منبر همچون منبر‌های قدیمی برگزار می‌شود.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: مراسم تعزیه خوانی هم از اول محرم در دو نوبت عصر‌ها ساعت ۱۷ و شب‌ها ساعت ۲۲ و سی دقیقه در حال برگزاری است.

هادی عرب گفت: مراسم علم گردانی و تابوت گردانی هم از ۵ محرم برگزار خواهد شد.

او افزود: تاسوعا و عاشورا نیز صبح و شب دسته‌های عزای سه زیارتان همگام با دیگر هیئت‌های مذهبی در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان به عزاداری می‌پردازد.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: حسینیه سه زیارتان هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۴ میزبان عزاداران و عاشقان اهل بیت (ع) برای شرکت در مراسم‌های عزاداری است.

انتهای پیام/ز

حسینیه سه زیارتان بندرعباس میزبان عزاداران حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.