دومین روز از تمرین دریایی امنیت پایدار در دریای خزر با ارسال پیام صلح و دوستی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: در دومین روز تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸ در آب‌های دریای خزر، تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی با به‌کارگیری انواع تجهیزات و سلاح‌های خود از جمله قایق‌های تندرو، شناور‌های هجومی و ناوچه‌های راکت‌انداز، یگان‌های سطحی دشمن را تصرف کرده و با یک عملیات راهبردی، موفق به بازپس‌گیری سواحل مورد تهاجم و تجاوز شدند.

تکاوران نیروی دریایی ارتش به همراه دو فروند بالگرد ۲۱۲ AB و ناو‌های موشک‌انداز، در مقابله با عملیات تهاجم دشمن فرضی به آب‌های سرزمینی توانستند با تسلط بر راهبرد‌های رزمی، تکیه بر رصد دقیق اطلاعاتی، به‌کارگیری سامانه‌های اخلالگر راداری و همچنین مین‌ریزی غیرکلاسیک، ضمن جلوگیری از پیشروی دشمن فرضی، مانع تصرف یگان‌های خودی و دسترسی دشمن به نقاط حساس شوند.

تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش با اجرای عملیات راپل و هلی‌برن و استفاده از شناور‌های تندرو موفق به انهدام یگان دشمن فرضی در ساحل شده و توانستند منطقه سرزمینی را به‌صورت کامل تحت کنترل عملیاتی و اطلاعاتی قرار دهند.

برای ارتقای توان و آمادگی رزمی در دریا، تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸ با شرکت یگان‌های سطحی و ژروازی نیروی دریایی اعم از ناوشکن‌های رزمی، ناو موشک انداز، هواپیما‌های بال ثابت، بالگرد و همچنین تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش امروز در دریای خزر در حال اجرا است.

تمرین دریایی امنیت پایدار در گستره‌ای به وسعت ۲۵ هزار و ۸۰۰ مایل مربع دریایی در منطقه ۲۰ درصد حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر اجرا و در آن سناریو‌های آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی انجام می‌شود.

نیرو‌های پدافند هوایی و هوایی ارتش نیز در راستای پوشش و پشتیبانی نزدیک هوایی، تامین منطقه تمرین را برقرار می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

تمرین دریایی امنیت پایدار در دریای خزر در حال اجرا است

برچسب ها: نیروی دریایی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.