مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری همایش طلایه داران در بیرجند خبر داد.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، حجت الاسلام رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: همایش طلایه داران تبلیغ همه ساله قبل از محرم برگزار می‌شود که در این همایش ضمن ارایه مباحث محتوایی به بیان راهکار‌های اجرایی و فعالیت‌های هیات مذهبی پرداخته می‌شود.

او با بیان اینکه این همایش تا ۵ محرم در سطح استان برگزار خواهد شد. افزود: برای ۱۳ گروه جامعه هدف ازجمله مداحان اهل بیت، بانوان فرهیخته و مبلغات، کارشناسان فرهنگی و ... در سطح استان دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

حجت الاسلام رضایی در خصوص ساماندهی هیات‌های مذهبی گفت: هیات‌های مذهبی از نظر امور ترافیکی، امنیتی و برنامه‌های گروهی ساماندهی می‌شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به وظیفه مداحان در این ایام افزود: مداحان باید یاری رسان دین باشند و اشعاری که انتخاب شده آن‌ها محتوای قوی داشته باشد.

او ظایف مسئولین هیات‌های مذهبی را تشکیل شورای فرهنگی در طول سال دانست و ادامه داد: استفاده از نظرات نخبگان هیاتی برای هرچه بهتر انجام شدن جلسات و برنامه ریزی‌ها بر اساس نیاز مخاطب از دیگر این وظایف است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه خطبا و وعاض باید برای ارایه محتوای بالا و غنی تلاش کنند. بیان کرد: آن‌ها نباید تبلیغ چهره به چهره را فراموش کنند و باید پاسخگوی شبهات جوانان باشند.

او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سه وظیفه مهم برای روحانیت بیان می‌کنند گفت: هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرتی و راهنمایی در عرصه خدمات اجتماعی از جمله این موارد است.

حجت الاسلام رضایی افزود: یکی از سیاست‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی این است که علاوه بر داشتن فعالیت‌های فرهنگی پیوسته اجتماعی، مساجد محله محور و محله‌های مسجد محور داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در خصوص آسیب‌های محتوایی و ظاهری عذاداری گفت: استان خراسان جنوبی کمترین اسیب‌ها را دارد، اما باید تلاش کنیم که حتی اسیب‌های حداقلی هم از هیات‌ها برطرف شود.

انتهای پیام / ط ا

مداحان ، یاری رسان های  دین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.