برق سومین پنل خورشیدی حوزه‌های قضایی استان از امروز در دادسرای گرگان وارد مدار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، معاون معاون مالی، رفاهی و پشتیبانی دادگستری گلستان گفت: سلول‌های خورشیدی دادسرای مرکز استان با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان ساخته شده و ۲۰ درصد برق این بنا را تامین می‌کند.

حسن ثناگو افزود: پنل خورشیدی دادگستری گرگان هم به زودی وارد مدار می‌شود.

به گفته او، صفحه‌های خورشیدی کمالان، خان ببین و گمیشان هم در حال نصب و راه اندازی است و تا پیاان امسال انرژی خورشیدی این پنل‌ها وارد مدار می‌شود.

او ادامه داد: هم اکنون بخشی از برق مورد نیاز دادگستری داشلی برون و آق قلا از انرژی خورشید تامین می‌شود.

معاون معاون مالی، رفاهی و پشتیبانی دادگستری گلستان گفت: برنامه ما تامین ۲۰ درصد برق مورد نیاز دادگستری‌های سراسر استان با استفاده از انرژی خورشید است و همکاران ما در حال بررسی امکان نصب صفحه‌های خورشیدی در حوزه‌های قضایی که آفتاب خوبی در طول سال دارند، هستند.

او گفت: استفاده از انرژی‌های پاک در استان‌هایی مانند گلستان برای حفظ منابع طبیعی یک ضرورت است و ما به عنوان دستگاهی که باید حامی محیط زیست باشیم نخستین گام‌ها را برداشته ایم.

استفاده از انرژی خورشید برای تامین برق حوزه‌هایی قضایی، استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و صرفه جویی در مصرف، هزینه برق حوزه‌های قضایی گلستان را پارسال از ۸۰ میلیون تومان در ماه به ۳۰ میلیون تومان کاهش داد.
 
انتهای پیام / فا

پنل خورشیدی در دادسرای گرگان

برچسب ها: دادستانی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.