معاون توسعه کانون نهاد‌های سرمایه گذاری گفت: هم اکنون دولت تا الان ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی کرده است.

تامین مالی 120هزار میلیارد تومانی دولت از بازار سرمایهعلیرضا توکلی معاون توسعه کانون نهاد‌های سرمایه گذاری در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خوشبختانه بازار سرمایه در چند سال گذشته فعالیت و خدمات مطلوب و زیادی برای اقتصاد کشور داشته است.

او در ادامه  یکی از مشکلاتی  بازار سرمایه را بحث مالیات خواند و افزود: در واقع بخش بورس و بازار سرمایه به دلیل شفافیتی که دارد ممیزان مالیاتی، مالیات بیشتری را از این بخش طلب می‌کنند.

معاون توسعه کانون نهاد‌های سرمایه گذاری اضافه کرد: خوشبختانه فعالیت‌های مطلوبی طی چندسال گذشته در بخش بازار سرمایه انجام شده که عمده‌ترین آن در عرضه‌های خصوصی سازی طی هشت سال گذشته است به طوری که هیچ مشکلی در این زمینه نداشته و  هیچ پرونده‌ای در این مورد تشکیل نشده است.


بیشتر بخوانید:ضرورت بهره گیری از روش های جدید تامین مالی بنگاه های اقتصادی


توکلی تصریح کرد: هم اکنون دولت  ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی کرده و البته ۴۰ هزار میلیارد تومان آن را در حالت باز خرید پرداخت کرده و بقیه آن را هم در اواخر سال پرداخت می کند.

 او گفت: به طور کلی بازار سرمایه باید در اقتصاد کشور بزرگ و پررنگ تر شود چیزی که فعالان سرمایه از دولت و حاکمیت توقع دارند این است که بخش بازار سرمایه به واسطه‌ی شفافیتی  که دارد  بتوانند با معافیت‌های مالیاتی و یا هم طراز با دیگر بخش‌های اقتصادی این بخش را در اقتصاد کشور توسعه و مشکلات دولت را مرتفع سازد.

معاون توسعه کانون نهاد‌های سرمایه گذاری بیان کرد: یکی از نکاتی که در بازار سرمایه صورت می گیرد این است که در اعضای خدماتی که به دولت در زمینه خصوصی سازی و تامین مالی دارد بازارسرمایه می تواند دولت را که با کسری بودجه‌ روبرو است را می‌تواند کمک خوبی  انجام دهد.

توکلی ادامه داد: اگر مجموعه وزارت اقتصاد و دولت بتوانند معافیت‌ و تخفیف‌های مالیاتی رابرای بخش بازار سرمایه در نظر بگیرند این می‌تواند کمک شایانی را به اقتصاد کشور انجام دهد.

او افزود: سیاست معافیت مالیاتی زمانی در راستای حمایت از اشتغال،تولید و سرمایه گذرای درنظر گرفته شود، می‌تواند یکی از راهکار‌ها و پیشنهادات اساسی و کارآمد دولت به شمار می رود.

انتهای پیام/

کمک بازار سرمایه به دولت در زمینه کسری بودجه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار