رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا پایان آبان در منطقه بارش‌ها نرمال خواهد بود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، نخعی، رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، بارش‌ها برای ماه‌های شهریور، مهر و آبان در استان نسبت به میانگین بلند مدت نرمال خواهد بود.


او با بیان اینکه تغییرات دمای منطقه در این مدت افزایشی است، افزود: در مجموع در این ماه ها، انحراف دما نسبت به میانگین بلند مدت حدود نیم تا یک درجه افزایش را نشان می‌دهد که در منطقه نهبندان و جنوب شهرستان خوسف این انحراف دما یک تا دو درجه سانتیگراد خواهد بود.


رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان با بیان اینکه طبق بررسی صورت گرفته دما در شهریور به جز بخش‌های جنوب غربی نهبندان که یک تا دو درجه نسبت به نرمال گرم‌تر است بقیه مناطق استان نرمال پیش بینی می‌شود، گفت: در ماه مهر، انحراف دما نسبت به نرمال، افزایش یک تا دو درجه‌ای دارد که در منطقه نهبندان بیشتر بوده و افزایش دو تا سه درجه‌ای را نشان می‌دهد.


او افزود: تغییرات دما در آبان هم افزایشی است به گونه‌ای که در این ماه نیمه شرقی و مرکز یک تا دو درجه و سرایان، فردوس، طبس و بشرویه نیم تا یک درجه افزایش دما نسبت به میانگین بلند مدت دارند.
انتهای پیام/ب


وضعیت جوی در خراسان جنوبی

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.