رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۴ متر بر ثانیه معادل ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

سرعت وزش باد در زابل به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسیدمحمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: گردوغبار حاصل از این وزش باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۴ هزار متر کاهش داد.

او  با بیان اینکه وزش این باد شدید علاوه زابل در سایر شهر‌های شمال استان نیز تکرار شد، گفت: در زهک نیز به سبب وزش باد شدید و گردوخاک شعاع دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به ۴ هزار متر کاهش یافت.


بیشتر بخوانید:سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید/ غلظت ذرات معلق ۸ برابر شد


رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی وزش باد‌های ۱۲۰ روزه همچنان در نواحی شمالی، نوار شرقی و مرز غربی استان ادامه دارد.

او  با بیان اینکه شدت وزش باد در نواحی شمال استان بیش از سایر نواحی برآورد می‌شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود روز سه‌شنبه قدری از سرعت باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان کاسته شود، اما مجدد از روز چهارشنبه وزش این باد‌ها با شدت ادامه می‌یابد.

دیانتی در ادامه به کاهش دمای هوا در برخی نقاط نیمه شمالی استان اشاره کرد و گفت: قبل از شدت گرفتن وزش باد‌های ۱۲۰ روزه کمینه دمای زاهدان به ۱۹ درجه سلسیوس رسید، اما امروز دمای این شهر در سردترین لحظات به ۱۶ درجه رسید.

انتهای پیام/ع

طوفان و گردوخاک در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار