استاندار خراسان جنوبی در ستاد اربعین گفت: ۴۱ موکب استان در اربعین حسینی در شهر‌های عراق مستقر می‌شوند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی دیشب در ستاد اربعین گفت:با تمهیدات صورت گرفته، آمادگی کامل را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی داریم.


او با اشاره به اینکه امسال با حذف ویزا پیش بینی می‌شودحضور مردم بیشتر شود، افزود: کمیته اطلاع رسانی به خصوص صدا و سیما باید آموزش‌های ضروری از جمله رعایت سنت ها، ارزش‌ها و فرهنگ مردم، رعایت جایگاه مرجعیت و بویژه توجه به قوانین و مقررات کشور عراق را به مردم بدهد.


معتمدیان گفت: با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، باید با مردم سازی این جریان، بیشترین بهره مندی را از این حرکت بزرگ برای معرفی اسلام ببریم.


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعزام‌ها به صورت کاروانی موجب ارائه خدمات بهتر می‌شود، افزود: با توجه به ظرفیت استان در مرز خسروی و مهران در نظر داریم امسال برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران، یک موکب را در یکی از این دو مرز در زمان بازگشت زائران قرار دهیم.


او ادامه داد: ۴۱ موکب خراسان جنوبی در شهر‌های کربلا، نجف و بویژه کاظمین برای خدمات دهی به زائران امام حسین (ع) در همایش پیاده روی اربعین مستقر می‌شود.


معتمدیان با اشاره به اینکه موکب‌های خراسان جنوبی در زمینه‌های تغذیه ای، اسکان و درمانی است، افزود: ۶۰ اتوبوس نیز به صورت داوطلبانه برای جابجایی مسافران ثبت نام و اعلام آمادگی کردند.


آینه دار، مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم در این مراسم به اقدامات انجام شده و در حال انجام در حوزه اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: اعزام ۲ تیم خبری و تولیدی و ۱۵ ارتباط زنده، پخش گزارش‌ها از شبکه سراسری و ساخت ۵ مستند در حوزه سیما از جمله اقدامات پارسال است که امسال هم مستندات پخش خواهد شد.
انتهای پیام/ب


خراسان جنوبی آمادگی پذیرایی از زائران اربعین را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.