دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت نیجریه در تلاشی تازه از همه شیوه‌ها برای کشتن، ضرب و جرح و حبس هزاران مردم بی گناه تنها به دلیل اعتقادات مذهبی آنها استفاده می‌کند.

جنبش اسلامی نیجریه: برای احقاق حقوق خود ایستادگی می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه ساعاتی پیش بیانیه‌ای مطبوعاتی در مورد اقدامات سرکوبگرانه دولت علیه این جنبش منتشر کرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بازپرس کل پلیس مورخ سی ام اوت ۲۰۱۹ میلادی (دو روز پیش) به همه فرماندهان پلیس ایالتی و نیز مقر‌های فرماندهی منطقه‌ای دستور داده است فورا اعضا و رهبران جنبش اسلامی نیجریه را بازداشت و دفاتر آن‌ها را در همه ایالت‌ها ویران کنند.

بازپرس کل پلیس این اقدام خود را در محدود کردن حقوق مذهبی ما، ناشی از اعتراضات خشونت آمیز ادعایی عنوان می‌کند که در تاریخ ۲۲ ژوئیه گذشته منجر به فوت عمر عثمان، معاون کمیسر پلیس و یک نظامی جوان و متعاقب آن، پیگرد قانونی جنبش اسلامی از سوی دولت نیجریه شد.

مسبوق به سابقه است که دولت بوهاری از زمان شروع به کار خود در سال ۲۰۱۵ میلادی، همواره همزمان با آغاز ماه محرم شروع به آزار و اذیت، کشتن و محروم کردن ما از برگزاری هرگونه مراسم مذهبی شیعیان می‌کند. فرمان اخیر که در آستانه ماه محرم امسال صادر شده است، نشان دهنده مقاصد شیطانی دولت برای تداوم این شیوه حمله علیه اسلام شیعی و جلوگیری از انجام مراسم سوگواری مذهبی ماه محرم است.

به رغم حکم قاطع دادگاه عالی سوکوتو مورخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ میلادی مبنی بر لزوم خودداری نیرو‌های پلیس نیجریه از ممانعت از فعالیت جنبش اسلامی نیجریه در این ایالت، فرماندهی پلیس سوکوتو با اعزام ده‌ها خودروی نظامی به محله مسکونی جمع کثیری از اعضای جنبش اسلامی نیجریه، شروع به عرض اندام کرده است.

همینطور، در جلسه‌ای در کادونا تصمیم گرفته شده است به علت ناتوانی پلیس در یکسره کردن کار جنبش اسلامی نیجریه، فرماندهی پلیس با کمک گروه‌های شبه نظامی مراسم عزاداری عاشورا را در کادونا و مناطق حومه آن سرکوب کند.

بدین منظور، ما می‌خواهیم توجه مردم اخلاق مدار نیجریه و نیز جامعه بین المللی را به این واقعیت جلب کنیم که مشکل اساسی فراروی نیجریه، مسلماَ راهپیمایی‌های مسالمت آمیز برای آزادی (شیخ) زکزاکی نیست بلکه چالش‌های امنیتی مرتبط با آدم ربایی‌های مداوم، حملات راهزنان، و حملات تروریستی است که اکثرا در مناطق شمال کشور رخ می‌دهند.

جنبش اسلامی نیجریه به ریاست شیخ زکزاکی نه تنها تهدیدی امنیتی علیه نیجریه و مردم نیجریه نیست بلکه هرگز هم اینگونه نبوده است. مطمئنا، هیچیک از مراسم مذهبی ما از جمله مراسم عزاداری عاشورا تهدیدی علیه کشور نیستند. حتی یک بچه هم این واقعیت را درک می‌کند.

بنابر این، جای تعجب است که این رژیم در تلاشی تازه از همه شیوه‌ها برای کشتن، ضرب و جرح و حبس هزاران نیجریه‌ای بی گناه به طرز وحشیانه‌ای استفاده می‌کند، آنهم تنها به دلیل اعتقادات مذهبی آنها.

دولت بوهاری نمی‌تواند کماکان ناتوانی و بی کفایتی خود را در زمینه رفع مشکلات عمده پیش روی نیجریه با تحریف احساسات مذهبی به منظور به دست آوردن برخی امتیازات سیاسی بی ارزش، پنهان کند.

اعضای جنبش اسلامی نیجریه مطمئنا محکم و استوار خواهند ایستاد و به همه مراسم و فعالیت‌های عزاداری عاشورا و نیز مبارزه مسالمت آمیز و صلح جویانه برای آزادی شیخ زکزاکی و صد‌ها شخص دیگر ادامه خواهند داد که از زمان نسل کشی زاریا در دسامبر سال ۲۰۱۵ میلای همچنان در زندان به سر می‌برند.

از آن زمان، ما از طریق محاکم قضایی علیه محدودیت‌های اعمال شده اقدام کرده ایم و اگر حقوق و آزادی‌های مذهبی ما بازهم به هر طریق ممکن محدود شوند، ما بدون شک همه اقدامات حقوقی و قانونی لازم را برای احقاق حق خود اتخاذ خواهیم کرد.

ما پیروان اسلام امام حسین (ع) نوه حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام هستیم و هرگز در برابر استبداد، ستم و کشتار غیرقانونی سر تسلیم فرود نمی‌آوریم.

ابراهیم موسی
رئیس دفتر روابط عمومی جنبش اسلامی در نیجریه
اول سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار