رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه گفت: با رئیس فدارسیون کشتی برای میزبانی مجدد جام تختی رایزنی‌هایی را انجام داده ایم.

رایزنی هیات کشتی کرمانشاه برای میزبانی رقابت‌های جام تختیبه گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، محمدحسین محبی در نشست خبری که امروز (۱۰ شهریور) برگزارشد، از احتمال عدم حضور نماینده‌ای از کرمانشاه در مسابقات لیگ برتر کشتی خبر داد و گفت: تا پیش از این قرار بود در رقابت‌های لیگ برتر امسال حضور داشته باشیم و به این بواسطه بتوانیم میزبانی جام باشگاه‌های جهان را نیز بگیریم.

او افزود: باتوجه به اینکه برای شرکت در رقابت‌های لیگ برتر به حدود سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است که هزینه بالایی محسوب می‌شود، لذا تاکنون نتوانسته ایم اسپانسری جذب کنیم.

رئیس هیات کشتی کرمانشاه که پیش از این از عدم میزبانی کرمانشاه برای رقابت‌های جام تختی خبر داد داده بود در این نشست گفت: از آنجایی که حضور یک تیم از کرمانشاه در رقابت‌های لیگ برتر تاحدودی منتقی شده، بنابراین رایزنی‌هایی را با ریاست فدارسیون کشتی انجام دادیم تا امسال هم میزبانی جام تختی را برعهده بگیریم.

او بیان کرد: البته میزبانی رقابت‌های جام تختی تاکنون به صورت تثبیت شده به استان خاصی واگذار نشده، اما به دلیل پتانسیل‌های بالایی که در کرمانشاه داریم چندسالی توانسته ایم میزبانی آن را داشته باشیم.

محبی در بخش دیگری از سخنانش به ضعف کشتی کرمانشاه در رده‌های پایه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در رده پایه در هر دو بخش آزاد و فرنگی جایگاهی در ایران نداریم و در مسابقات ضعیف عمل می‌کنیم که این مسئله ناشی از این است که مربیان ما در این رده خوب کار نمی‌کنند.

نادر تقی زاده دبیر هیات کشتی استان نیز در این نشست، بااشاره به رایگان شدن سالن‌های کشتی کرمانشاه برای دومین سال متوالی، عنوان کرد: سال گذشته برای اولین بار و به منظور افزایش تعداد ورزشکاران این رشته، سالن‌های کشتی استان را رایگان کردیم که استقبال گسترده‌ای هم از آن انجام شد.

او افزود: امسال هم با کمک و حمایت استاندار برای دومین سال متوالی این طرح را اجرایی کردیم، اما از سوی دیگر هزینه حامل‌های انرژی، تعمیرات و نگهداری و نظافت سالن‌ها بالا بوده و برعهده هیات است، برای همین به اعتبارات کلانی نیاز داریم که بتوانیم این طرح را در آینده ادامه دهیم.

دبیر هیات کشتی استان در ادامه به رشد کشتی کرمانشاه طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در مسابقات کشتی جام تختی سال گذشته که در کرمانشاه برگزار شد، پنج تا شش نفر از کشتی گیران کرمانشاهی موفق به مدال آوری شدند که نشان از رشد کشتی در این استان است.

او  اضافه کرد: البته همان زمان عده زیادی به آزادکاران مدال آور استان قول‌هایی برای پاداش دادند که هنوز بسیاری از آن‌ها عملی نشده است.

 

جهانبخش شکری نایب رئیس هیات کشتی استان هم نبود اسپانسر را یکی از مشکلات کشتی استان دانست و گفت: علیرغم اینکه کشتی رشته اول و جذاب برای مردم استان پهلوان خیز کرمانشاه است، اما متاسفانه از یک طرف کارخانجات بزرگی نداریم که اسپانسر ورزشی شوند و از سوی دیگر با تعدادی از کارخانجات و صنایع استان هم که رایزنی کرده ایم حاضر به ورود به این عرصه نشده اند.

او خواستار استفاده از ظرفیت پتروشیمی‌های کرمانشاه برای کمک به ورزش استان به ویژه رشته کشتی شد و گفت: از استاندار کرمانشاه می‌خواهیم تا پتروشیمی‌های استان را برای حمایت مالی از کشتی پای کار بیاورد.

نایب رئیس هیات کشتی استان تاکید کرد: البته برخی از صنایع کوچک استان کمک‌هایی را به کشتی استان می‌کنند، اما به هزینه‌های بالایی در این رشته نیاز داریم.

 

فهیمه امیریان نایب رئیس بانوان هیات کشتی استان نیز در این نشست بااشاره به راه اندازی کشتی بانوان در کرمانشاه از سه سال پیش، گفت: در حال حاضر در دو بخش کلاسیک و آلیش کشتی بانوان در کرمانشاه فعال است و حدود ۸۰ بانوی کشتی گیر داریم.

او بیان کرد: همچنین تاکنون در چهار شهرستان استان این رشته راه اندازی شده و برای راه اندازی آن در پنج شهرستان دیگر نیز درحال برنامه ریزی هستیم.

نایب رئیس بانوان هیات کشتی استان کمبود داور و مربی را یکی از مشکلات کشتی بانوان در کرمانشاه دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم این رشته را در شهرستان‌های استان راه اندازی کنیم، باید تعداد داوران و مربیان خود را افزایش دهیم که دراین باره آموزش‌هایی را شروع کرده ایم.

او بابیان اینکه بانوان کشتی گیر کرمانشاهی برای انجام تمرینات خود مشکل تایمی ندارند، عنوان کرد: در هفته دو تایم از تمرینات بانوان کشتی گیر در مجموعه ورزشی کوثر و یک تایم نیز در سالن تختی انجام می‌گیرد.
انتهای  پیام/ز

کمبود داور و مربی از مشکلات کشتی بانوان در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.