مسئول تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی استان کرمانشاه از وجود بیش از ۲۰۰۰ هیئت مذهبی در این استان خبر داد.

قدیمی‌ترین هیات استان کرمانشاه ۱۱۰ سال قدمت داردبه گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، علی انوری مسئول تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی استان کرمانشاه از وجود ۲ هزار و ۵۰ هیئت مذهبی در استان خبر داد و بیان کرد: قدمت برخی هیئت‌ها در استان به ۱۱۰ سال پیش بر می‌گردد هیئت مسلم بن عقیل مسجد ناصری قدیمی‌ترین هیئت استان بوده و مربوط به سال ۱۲۹۰ است.

او  هیئت مربوط به تکیه معاون الملک و نیز تکیه بیگلربیگی را از دیگر هیئت‌های قدیمی کرمانشاه عنوان کرد و ادامه داد: هیئت انصار حسینی سرچشمه تأسیس سال ۱۳۱۷ و هیئت انصار محمدی تأسیس ۱۳۲۵ از دیگر هیئت‌های ریشه دار و قدیمی محسوب می‌شوندهیئت‌های قدیمی زیادی در کرمانشاه وجود دارد که از ۷۰ تا ۱۱۰ سال قدمت دارند.

این مسئول در خصوص زمان برگزاری مراسم اقامه عزای حسینی در استان گفت: تمام هیئت‌های مذهبی در استان کرمانشاه هر شب و طی دهه اول محرم از ساعت ۲۱ الی ۲۳ و ۳۰ دقیقه مراسم اقامه عزا خواهد داشت.

وی گفت: برخی هیئت‌ها نیز پیش از اقامه عزا یک مراسم سخنرانی متناسب با این ایام دارند و سپس به سوگواری و اقامه عزا خواهند پرداخت که از آن جمله می‌توان به هیئت مسلم بن عقیل مسجد ناصری واقع در خیابان ناصری، هیئت انصار بنی زهرا واقع در چهار راه جوانشیر، هیئت شاهزاده علی اکبر حسینیه مقدسی واقع در میدان غدیر (برزه دماغ)، هیئت امام سجاد (ع) مسجد حاج محمد تقی اصفهانی واقع در پارکینگ شهرداری و هیئت انصار محمدی واقع در سرچشمه اشاره کرد.

انوری ادامه داد: از دیگر این هیئت‌ها می‌توان به هیئت انصار حسینی واقع در توپخانه، هیئت سالار شهیدان واقع در چهار راه هلال احمر (شیرخورشید سابق)، هیئت حسینیه شیرمستی واقع در روبروی بیمارستان طالقانی (۱۰۰ دستگاه) و هیئت حسینیه علمدار مسجد محمدرسول الله واقع در شهرک حافظیه اشاره کرد.

انتهای  پیام/ز

 

برگزاری مراسم اقامه عزای حسینی در استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.