دبیرکل انصارالله یمن در سخنانی حمله ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به زندان ذمار را محکوم کرد.

سید عبدالملک بدرالدین حوثی حمله ائتلاف متجاوز به زندان زمار را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، سید عبدالملک بدرالدین حوثی، دبیرکل انصارالله یمن، در سخنانی به مناسبت سالگرد هجرت پيامبر (ص)، حمله ائتلاف متجاوز به زندان ذمار را که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت، محکوم کرد.

او  در این‌باره گفت: جنایت ائتلاف در حق اسرای جنگی، نشان می‌دهد که ائتلاف سعودی ریختن خون آحاد ملت یمن حتی طرفداران خود را مباح می‌داند.

دبیرکل انصارالله یمن در ادامه افزود ائتلاف متجاوز سعودی، خیانتکاران را در خط مقدم جنگ قرار می‌دهد، اما هنگامی که خیانتکاران خط مقدم را ترک می‌کنند، اقدام به قتل آن‌ها می‌کند. عربستان و امارات به خیانتکاران به چشم یک نوع کالا نگاه می‌کنند و هر طوری که می‌خواهند با آن‌ها رفتار می‌کنند.

او تصریح کرد: قرار بود شمار زیادی از این زندانی‌ها بر اساس توافق مبادله اسرا که با تلاش‌های داخلی به دست آمده بود آزاد شوند، اما ائتلاف سعودی طی حملاتی هوایی این زندانیان را به قتل رساند در حالی که می‌دانست جایی که هدف قرار می‌دهد محل اقامت اسیرانی است که زمانی برای خود آن‌ها می‌جنگیده اند. سازمان‌های حقوق بشری و نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد، ائتلاف متجاوزان را پیشتر از محل استقرار زندانیان آگاه کرده بودند. با این همه باز هم به صورت عامدانه، زندانیان را هدف قرار دادند و جنایت وحشیانه بزرگی را رقم زدند که منجر به کشته شدن ده‌ها تن از اسیران شد و همچنان برخی از این زندانیان در زیر آوار به سر می‌برند و تلاش برای خارج کردن جنازه این افراد همچنان ادامه دارد. این جنایت وحشیانه نشانه کینه و ورشکستی اخلاقی و انسانی متجاوزان است و به خوبی سرخوردگی ائتلاف متجاوزان را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که آن‌ها هیچ چشم انداز روشنی در نبرد بیهوده و ظالمانه خود علیه ملت یمن ندارند.

عبدالملک بدرالدین همچنین گفت: من در اینجا از سر خیرخواهی به تمامی کسانی که برای متجاوزان می‌جنگند و به کسانی که اجازه می‌دهند فرزندان شان به صفوف ائتلاف متجاوزان بپیوندند و علیه هم‌میهنان شان بجنگند توصیه می‌کنم که در مورد خویش تقوای الهی پیشه کنند و نسبت به این رویکرد خود بازنگری کنند. این کارها، ماجراجویی‌های اشتباه است و زیانی وحشتناک محسوب می‌شود. زیانی که از سوی خدا هیچ اجر و پاداشی ندارد و نتیجه‌ای نیز در زندگی زیان دیدگان ندارد. آیا ممکن است انسانی که با متجاوزان و ستمکاران علیه هم‌میهنان خود همدست شده از خدا پاداش دریافت کند.

دبیرکل انصارالله یمن گفت: حوادث اخیر که در عدن و شبوه رخ داد، نشان داد که بیگانگان امور مناطق کشور ما را در دست گرفته اند و آن‌هایی را که از چارچوب اوامرشان -حتی به مقدار کمی- خارج می‌شوند، تادیب می‌کنند. عده‌ای که بدون اجازه سعودی قصد داشتند وارد عدن شوند، وقتی دست به این اقدام زدند با آن‌ها برخورد شد و خوار و ذلیل مجبور به ترک عدن شدند و سعودی هیچگونه حمایت و پشتیبانی از آن‌ها به عمل نیاورد، زیرا از سعودی اجازه نگرفته بودند. سعودی آن‌ها را تادیب کرد تا بدانند که حق ندارند به اندازه بند انگشتی هم از چارچوبی که سعودی برای آن‌ها مشخص کرده و صرفاً در راستای تامین منافع بیگانگان است، سرپیچی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار