واگذاری مدیریت سرای محله‌های شیراز به سازمان‌های مردم نهاد

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر شیراز گفت: در راستای افزایش مشارکت مردمی، سرای محله‌های شیراز با فراخوان عمومی به سازمان‌های مردم نهاد واگذار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد تنوری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری شیراز با هدف ترویج و ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در نظر دارد نسبت به بهره‌ برداری از سرای محله‌های شهر از طریق سازمان‌های مردم نهاد شیراز اقدام کند.

او، با بیان اینکه مدل (مدیریت و برنامه ریزی با مردم) منجر به ترویج مشارکت‌های اجتماعی و توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهر‌ها در جوامع توسعه یافته شده است افزود: این مدل یکپارچگی، توسعه ارتباط سرمایه و گسترش عدالت و اجتماعی را به دنبال دارد که مدل مدیریت و برنامه‌ریزی بر مردم، به مرور زمان به مدل مطلوب مدیریت و برنامه ریزی با مردم تبدیل می‌شود و مدیریت شهری نیز همواره در کانون این تغییر و تحولات قرار دارد.

تنوری تصریح کرد: به منظور ایجاد بستر مناسب برای افزایش مشارکت شهروندان و استفاده از ظرفیت‌های نهاد‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) در مدیریت و بهره‌برداری از سرای محله‌های شهر، در حوزه فعالیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود مدیریت سرای محله‌های شهر را با فراخوان عمومی به سازمان‌های مردم نهاد  واگذار کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: مالکیت سرای محله و تجهیزات آن متعلق به شهرداری و پرداخت تمامی هزینه‌های سرای محله بر عهده این نهاد است که ۴۰ تا ۸۰ درصد درآمد حاصل از سرای محله با تشخیص شهرداری بابت حق مدیریت به سمن پرداخت می‌شود که این درصد‌ها مربوط به سال پایه واگذاری بوده، و در سال‌های آتی به تشخیص شهرداری قابل تغییر است.

او، با اشاره به بررسی لایحه نرخ خدمات فرهنگی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، افزود: شهرداری شیراز در راستای اجرای عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه و استفاده شهروندان از خدمات فرهنگی، اجتماعی، هنری، گردشگری، مشاوره‌ای، تبلیغاتی و ورزشی، نرخ این خدمات را برای گروه‌های محروم، کم برخوردار و برخوردار تهیه و تنظیم کرده است.

تنوری اضافه کرد: به منظور ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات آموزشی در حوزه فعالیت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به شهروندان، اعضای کمیسیون پس از بررسی با نرخ ارائه شده از سوی سازمان موافقت کرده اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه حق‌الزحمه مربیان بر اساس ۶۵ درصد شهریه دریافتی محاسبه و پرداخت می‌شود، اضافه کرد: نرخ خدمات فرهنگی برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، خانواده می‌شود.

او، بررسی برنامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده را سومین دستور کار کمیسیون برشمرد و اظهار کرد: یکی از راه‌های کاهش هزینه و ایجاد علاقه در بین شهروندان به منظور مشارکت در امر نگهداری شهر معرفی و الگوسازی از افرادی است که به نوعی بخشی از وقت خود را صرف شهر و همشهریان خود برای رفع نواقص می‌کنند و یا به کمک مدیران شهر می‌آیند تا شهر خود را بهتر اداره کنند.

تنوری، هدف از ارائه‌ی آئین نامه جشنواره شهروند برگزیده را ارتقای فرهنگ شهروندی و تقدیر و تشویق شهروندان برگزیده، فعال، مشارکت‌جو، مسئولیت پذیر، خلاق و نمونه شهر شیراز دانست و افزود: پس از بررسی کارشناسی، آئین‌نامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده با موافقت کمیسیون همراه شد و برای تصویب نهایی به صحن شورا ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/ت

فراخوان عمومی واگذاری مدیریت سرای محله‌های شیراز به سمن‌ها

برچسب ها: شورای شهر ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار