پودمان آموزشی آشنایی با حقوق افراد دارای معلولیت در سیستم دادرسی به همت مرکز آموزش معاونت منابع انسانی قوه قضاییه و با مشارکت اداره کل حقوقی امور بین‌الملل قوه قضاییه و سازمان بهزیستی کل کشور در حال برگزاری است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت کنندگان این پودمان جمعی از قضات دادگستری کل استان تهران و سایر استان‌ها هستند که در این پودمان حضور دارند.

سرفصل‌های آموزشی این دوره عبارتند از:
بررسی مواد کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت، بررسی چند نمونه عملی و نمایش فیلم، طرح چند نمونه پرونده‌های قضائی معلولان، بررسی رویه‌های عملی در سیستم قضائی، تحلیل رویه قضائی، تعامل روانشناختی با PTSD و طرح چند نمونه پرونده، درجات حجر و جنون از منظر روانپزشکی، تعامل روانشناختی با معلولان ذهنی، روحی و حسی، شبیه‌سازی جلسه دادگاه برای رسیدگی به جرم یک فرد فاقد قدرت شنوایی، تعامل روانشناختی با افراد مبتلا به اختلالات طیف اتیسم و تعامل روانشناختی با معلولان جسمی و حرکتی.


بیشتر بخوانید: بیش از ۵۴ هزار پرونده در شعب بدوی دیوان عدالت اداری مختومه شد


شایان ذکر است در این پودمان آموزشی با بررسی چند نمونه عملی و نمایش فیلم و طرح چند نمونه پرونده به طرح سوالات، گفتگوی جمعی شرکت‌کنندگان و طرح نقطه‌نظرات تخصصی قضات و ارائه ابتکارات پرداخته می‌شود.

این پودمان زیر نظر اساتیدی، چون دکتر اسلامی، معینی، طهماسبی، علیپور، کاظمی، نصر، براتی، فرهنگ دوست، نفریه و جناب آقای واقفی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاه ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار