مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: در ماه محرم ۱۰ برنامه ویژه زائران اردو، عرب، آذری و انگلیسی زبان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید محمد جواد هاشمی‌نژاد مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت:این ویژه برنامه‌ها در قالب ۱۰ عنوان برنامه، از صبح تا ساعات پایانی شب شامل برنامه‌های سخنرانی مذهبی، مداحی و عزاداری در رواق‌های کوثر، دارالرحمه، دارالمرحمه و صحن و رواق غدیر ویژه زائران اردو، عرب، آذری و انگلیسی زبان اجرا خواهد شد.

او تصریح کرد: روزانه ۵ مراسم محوری با هدف تبیین ارزش‌های ماه محرم، احیای شعائر دینی و آرمان‌های ابا عبدالله‌الحسین (ع) همراه با سخنرانی، مداحی، عزاداری و قرائت زیارت عاشورا ویژه گروه‌های مختلف زبانی در رواق‌های کوثر، دارالمرحمه، غدیر، دارالرحمه و صحن غدیر برگزار می‌شود.

هاشمی‌نژاد اجتماع عظیم هیئت‌های عزاداری کشور افغانستان در روز تاسوعا را از دیگر برنامه‌های شاخص این ایام ذکر کرد و افزود: این هیئات که از تمامی گویش‌های کشور افغانستان هستند بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در رواق دارالمرحمه در اجتماعی بزرگ به عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه مقتل‌خوانی با بیان مقتل سیدالشهدا (ع) روز عاشورا از ساعت ۹ صبح ویژه زائران عرب‌زبان در رواق دارالمرحمه برگزار می‌شود و سرکنسول کشور عراق در مشهد مهمان ویژه این مراسم عزا خواهد بود.

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه ویژه برنامه مقتل‌خوانی ظهر عاشورا برای زائران اردو‌زبان در رواق کوثر و ویژه زائران آذری‌زبان در رواق دارالرحمه برگزار می‌شود، افزود: همچنین هیئات عزاداری در زبان‌ها و ملیت‌های مختلف می‌توانند در این روز با حضور در رواق‌های مذکور به عزاداری سید و سالار شهیدان بپردازند.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: همچنین در مراسم «اذن عزا» ۸ هیئت فعال غیر ایرانی از کشور‌های عراق، عربستان، بحرین، لبنان، افغانستان، پاکستان و ترکیه پرچم عزای سید و سالار شهیدان را از آستان قدس رضوی دریافت کردند.

انتهای پیام//ز.‌ی

اعلام برنامه‌های دهه اول محرم ویژه زائران غیر ایرانی حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.