بنابر اعلام مرکز آشتی وابسته به وزارت دفاع روسیه، حمله هوایی ناگهانی آمریکا به ادلب تلفات زیادی در پی داشته است.

روسیه: حمله هوایی آمریکا به ادلب خطری برای آتش بس در منطقه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز آشتی وابسته به وزارت دفاع روسیه در سوریه اعلام کرد حمله آمریکا به ادلب تلفات زیادی برجا گذاشته است.

این مرکز روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا بدون در جریان گذاشتن ترکیه و روسیه حمله‌ای هوایی را به شهر ادلب صورت داده و تمامی توافقات تنش زدایی را نقض کرده است.

این بیانیه افزود در ۳۱ اوت ارتش سوریه آتش بس یکجانبه‌ای را در تمامی منطقه کاهش تنش در ادلب اعلام کرد. همه طرف‌های درگیر در جریان این اقدام ارتش سوریه قرار گرفتند.

مرکز آشتی وابسته به وزارت دفاع روسیه در سوریه تاکید کرد در ۲۴ ساعت گذشته نیرو‌های دولتی سوریه اجرای تعهدات خود را تضمین کردند و پرواز هواپیما‌های روسی و سوری بر فرار منطقه مذکور به طور کامل متوقف شد. این تحولات در حالی صورت گرفت که پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا با تائید حمله هوایی ائتلاف به سرکردگی این کشور اعلام کرد این حمله علیه مواضع سران شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی القاعده در استان ادلب سوریه انجام شد. 

یک منبع نظامی سوریه پیشتر اعلام کرد که ارتش این کشور با آتش‌ بس از بامداد روز ۳۱ اوت (شنبه، ۹ شهریور) در منطقه کاهش تنش در ادلب موافقت کرده است. این منبع گفت این موافقت با حفظ واکنش به هرگونه نقض آتش‌ بس از سوی تروریست‌ها است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار