غلامی گفت: جزو معدود کشورهایی است که برای خدمات دانشجویی از بودجه دولتی بهره می‌گیریم.

بودجه دولتی برای خدمات دانشجویی در نظر گرفته شده استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شصت و چهارمین همایش معاونان دانشجویی که صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: در چند مدت اخیر شرایط اقتصادی محدودیت‌هایی را برای کل کشور و وزارت علوم  به وجود آورده است، اما در این شرایط سخت است که توانایی‌های مدیریتی بهتر بروز پیدا می‌کند.

او ادامه داد: تلاش همه ما این است که در همه حوزه‌ها امکانات بیشتر و بهتری را برای دانشجویان فراهم کنیم؛ آنچه پیش رو داریم برنامه‌ای زمانبندی شده برای موضوع آموزش و تلاش برای بهبود خدمات دانشجویی است.

غلامی گفت: به دنبال آن هستیم که نگرانی‌ها و دغدغه‌های بخش‌های مختلف را برطرف کنیم؛ آنچه ضرورت دارد این است که شرایط سخت مدیریتی را به گیرنده‌ها منتقل نکنیم؛ اگر هدف افزایش خدمات را داریم نباید نقص‌های مختلف بخش‌ها را تحت تاثیر قرار دهد؛ بدون شک غذا و خوابگاه مناسب را برای دانشجویان فراهم کنیم و نخواهیم گذاشت اختلالات مالی این خدمات را تحت تاثیر قرار دهد.

 سازمان امور دانشجویان باید جایگاه خود را در دانشگاه‌ها پیدا کند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: ما جزو معدود کشور‌هایی هستیم که برای خدمات دانشجویی به طور جدی از بودجه دولتی استفاده می‌کند و باید این موضوع را تمام مردم و دانشجویان بدانند.

او گفت: سازمان امور دانشجویان باید جایگاه خود را در دانشگاه‌ها پیدا کند؛ باید ارتباطات اداری، جایگاه معاونان دانشجویی و غیره به طور مناسبی تعریف شود؛ دفاتر سازمان امور دانشجویی در دانشگاه‌هایی که پتانسیل مناسب را دارند به راه خواهد افتاد و یقین داشته باشید که به نفع دانشجو و دانشگاه خواهد بود؛ بدون شک می‌توانیم حمایت تشویقی از این دانشگاه‌ها داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: توضیحات وزیر علوم درباره اصلاحیه آیین‌نامه انضباطی دانشجویان


 امیدوار مشکلات مالی دولت به زودی برطرف شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: امیدوار هستیم مشکلات مالی دولت به زودی برطرف شود و بتوانیم بودجه بیشتری را به دانشگاه‌ها اختصاص دهیم؛ در بحث تغذیه‌ای رستوران‌های مکمل تاثیر مناسبی داشتند؛ افزایش تنوع و توجه به سلیقه دانشجویان از جمله مزایای این طرح‌ها بود.

او گفت: اختلالات مالی در ساخت خوابگاه‌ها وجود دارد، اما امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای دانشگاه‌ها فراهم شده است و صندوق مسئولیت پرداخت سود این تسهیلات را بر عهده می‌گیرد.

غلامی با تاکید بر تاثیر تامین فضای تفریحی و ورزشی مناسب بر حفظ سلامت روح و جسم دانشجویان گفت: دانشگاه‌های دولتی بخش زیادی از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهند پس باید نسبت به تربیت نیروی انسانی خوب و توانمند جدی باشند؛ هر کم کاری در این حوزه هدر دادن بودجه کشور است؛ باید جامعه‌ای تحصیل کرده، توانمند، آگاه و مستقل تربیت کنیم تا تاثیر حداکثری را بر رشد کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

وزیر علوم ادامه داد: تجربه نشان داده است که گاهی دانشجو‌های تازه وارد، مشکلات و دغدغه‌هایی دارند، اما از امکان استفاده از مشاوره علمی و روانشناسی مطلع نیستند؛ باید اطلاع رسانی مناسبی در این خصوص صورت بگیرد.

او یادآوری کرد: در حوزه خدمات هم خوابگاه‌های دانشجویی ارتقاع کیفی بسیار مناسبی پیدا کرده‌اند؛ وام‌های دانشجویی هم با توجه به شرایط به دانشجویان ارائه می‌شود؛ متاسفانه سال گذشته اختلالاتی که در تامین بودجه وجود داشت ما را از ارائه خدمات مناسب در دانشگاه باز داشت، اما امسال امی‌دواریم خدمات مناسبی از طرف صندوق رفاه دانشجویان ارائه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
وزیر محترم علوم لطفا به بیعدالتی تراز مشترک نظام قدیم بعلت سختی سوالات وحجم زیاد دروس این نظام که با سرنوشت چند صدهزار نفرنظام قدیم خصوصا باعث ضایع شدن حقوق تلاشگران وزحمتکشان میشود، دستور عاجل جهت جداسازی تراز صادر فرمایند .منتظریم
آخرین اخبار