جایگاه‌های دام در مناطق عشایری شهرستان اردل سمپاشی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا کریمی رئیس شبکه دامپزشکی اردل گفت: در راستای حفظ سرمایه‌های دامی و کاهش رخداد بیماری‌های مشترک، سم پاشی اماکن دامی، بدن دام‌ها و واکسیناسیون دام‌های عشایری و روستایی مناطق دهدلی، بادره و سرقلعه این شهرستان انجام شد.

او افزود: جهت مبارزه با انگل‌های سطح بدن دام مانند کنه‌ها و کک‌ها نیز از سم مخصوص موضعی، برای تمامی دام‌های روستایی و عشایری این مناطق، استفاده گردید.

کریمی با بیان اهمیت واکسیناسیون دام‌ها اضافه کرد: تمامی دام‌های روستایی و عشایری این مناطق علیه بیماری‌های آبلۀ گوسفند و بز، شاربن و بروسلوز (تب‌مالت) واکسینه شدند.

او ادامه داد: واکسیناسیون دام‌های نابالغ (بره و بزغاله) در سنین قبل از بلوغ علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) می‌تواند در گسترش عامل بیماری در جمعیت دامی و در نهایت میزان رخداد بیماری در جمعیت انسانی را به شدت کاهش دهد.

کریمی گفت: با توجه به صعب‌العبور و سخت‌گذر بودن این مناطق، اکیپ‌های واکسیناسیون این شبکه هر ساله با حضور چند روزه نسبت به واکسیناسیون دام‌ها و سایر اقدامات بهداشتی دامپزشکی، اقدام می‌کنند.

اردل از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن شهر اردل در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

واکسیناسیون دام‌های عشایری اردل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار