معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: پیش بینی می‌شود در جشن نیکوکاری سال جاری رشد ۵۰ درصدی از مشارکت‌های مردمی را داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا عسگریان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در حاشیه بازدید از مراکز نیکوکاری بجنورد، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در جشن نیکوکاری برای ورود به سال ۹۸، ۶۲ درصد مشارکت‌های مردمی نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است، اضافه کرد: ۳۲۰ میلیارد تومان در حادثه سیل در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی به کمیته امداد کمک شده است.

او با بیان اینکه در جشن رمضان نیز پیش بینی ۱۲۸ هزار بسته ۲۰۰ هزار تومانی برای هرخانوار وجود داشت، ادامه داد: باتوجه به مشارکت‌های مردمی مناسبی که انجام شد، در جشن رمضان ۲۳۰ هزار بسته بین خانوار‌های مختلف تقسیم شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بیان کرد: در بحث ایتام نیز ۳۰ درصد افزایش مشارکت‌های مردمی در کمک به ایتام وجود داشت.

او افزود در عید قربان سال جاری نیز ۶۴ درصد افزایش مشارکت‌های مردمی وجود داشته است.

عسگریان افزود: در جشن عاطفه‌های سال جاری نیز پیش بینی می‌شود ۵۰ درصد افزایش مشارکت‌های مردمی وجود داشته باشد و تاکنون نیز بیش از دوهزار و ۷۰۰ مرکز نیکوکاری مسجد محور در حال فعالیت هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بیان کرد: حضور فعال رسانه‌ها در حادثه سیل موجب شد که حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به تمام دستگاه‌های حمایتی کمک شده است.

به گفته وی در حال حاضر ۶۴۰ هزار حامی، ۱۴۸ هزار یتیم و در کل ۳۰۰ هزار فرزند محسنین و ایتام در کمیته امداد وجود دارد.

عسگریان تاکید کرد: متوسط دریافتی ایتام در ماه ۲۰۰ هزار تومان بوده است که در سال ۹۸ به ۲۵۰ هزار تومان افزایش داشته است که شاهد رشد ۲۵ درصدی در این حوزه بوده ایم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: دریافتی فرزند محسنین در ماه نیز ۱۱۳ هزار تومان بوده است که در حال حاضر به ۱۴۰ هزار تومان افزایش داشته است که در این حوزه نیز رشد ۲۵ درصدی را شاهد بوده ایم.

به گفته وی دو میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و تعداد زیادی نیز خدمات تک به تک را از کمیته امداد دریافت می‌کنند.

عسگریان عنوان کرد: ۶۰۰ مرکز نیکوکاری در سال جاری به مراکز نیکوکاری اضافه شد که روز گذشته نیز ۱۵۰ مرکز نیکوکاری توسط حوزه‌های علمیه خواهران افتتاح شد.

انتهای پیام/ه

پیش بینی رشد ۵۰ درصدی مشارکت مردمی در جشن نیکوکاری سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.