علیزاده گفت: الکترونیکی شدن صورت وضعیت پسماند بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر ایراد کرد، با اشاره به تاخیر در اجرای سامانه صورت وضعیت الکترونیک پسماند، گفت: پیرو تذکری که در اسفند سال گذشته در خصوص تأخیر در عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک قراردادهای خدمات نظافتی مکانیزه و حمل پسماند دادم، متأسفانه به دلیل تاخیرات پی در پی در راه‌اندازی رسمی صورت وضعیت الکترونیک علی‌رغم اعلام تاریخ‌های قبلی روند کار در بخش‌های سامانه مدیریت ناوگان خدمات شهری به نصب دستگاه‌های جی‌پی‌اس و پلمپ‌ کردن آنها بر روی خودروها و سامانه مدیریت کارگران تا کنون اجرایی نشده است.

حبیب‌زاده با اشاره به گزارش استخراج شده از سامانه AVLF گفت: از تعداد ۲ هزار و ۵۶۸ دستگاه خودرو طبق آنالیز ۱۹۹۲ دستگاه در مناطق ۲۲ گانه فعال است که تعداد ۲۰۱ دستگاه آن قابل ردیابی است.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در آنالیز مناطق یک تا چهار از ۴۳۸ خودرو فقط ۷۲ خودرو ثبت شده و کار نصب و پلمپ در مورد آن انجام شده است.

او افزود: علی‌رغم آماده بودن زیرساخت‌ها و سامانه‌های آن از آبان ۹۷ پیگیری مکفی صورت وضعیت الکترونیک از سوی ناظران سازمان و مناطق ۲۲ گانه انجام نشده است.


بیشتربخوانید: امانی: کامیون‌های شهرداری معاینه فنی ندارند


حبیب‌زاده با بیان اینکه طبق آمار اولیه سامانه مدیریت کارگران از تعداد ۱۴ هزار و ۷۲۰ نفر کارگران مناطق ۲۲ گانه حدود ۱۰ هزار نفر در سامانه نسبت به ثبت چهره اقدام کرده‌اند، گفت: کسری نیروی انسانی نسبت به آنالیز اولیه ابلاغی و استفاده از نیروی انسانی به صورت دو شیفت در قرارداد‌های پیمانکاران و مقاومت آن‌ها در ثبت ورود و خروج در مناطق از موانع کار است.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک بسیاری از مشکلات حوزه پسماند را حل می‌کند و هزینه‌های آن را هم کاهش خواهد داد، گفت: علی‌رغم آماده بودن زیرساخت‌ها نظارت کافی برای اجرای این سامانه صورت نگرفته است.

او در پایان با اشاره به تغییر رئیس سازمان پسماند گفت: از آقای علیپور درخواست دارم که موضوع عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک را به صورت جدی پیگیری کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.