معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه در میدان نسیون ژنو تجمع کردند و ضمن دفاع از حق تظاهرات، توقف خشونت‌های پلیس را خواستار شدند.

تجمع معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه در ژنوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، حدود هزار معترض به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه در میدان نسیون ژنو تجمع کردند. در ماه فوریه نیز تجمع مشابهی در همین میدان برگزار شد. معترضان تلاش کردند از بامداد شنبه یک زنجیره انسانی میان فرنی-ولتر در فرانسه تا میدان نسیون تشکیل دهند و امیدار بودند بین ۲ تا ۳ هزار نفر در این اقدام مشارکت کنند.

معترضان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که عباراتی مانند «به حقوق بشر احترام بگذارید»، «نه به خشونت‌های پلیسی»، «اعتصاب سراسری» و «استفاده از سلاح علیه معترضان را متوقف کنید» بر روی آن‌ها دیده می‌شد.

این افراد به خشونت‌های پلیس در فرانسه، به ویژه استفاده از سلاح LBD۴۰ (فلش بال) علیه معترضان که ساخت سوئیس است، اعتراض کردند. سازمان دهندگان این تظاهرات اعلام کردند مردان و زنان فرانسه و سوئیس به طور همزمان توقف قطعی استفاده از سلاح‌های جنگی به ویژه LBD۴۰ را خواستارند. سازمان دهندگان تاکید کردند: همه ما، همه مردم زندانی هستند. این لحظات واقعا بحرانی است. باید تا رسیدن به هدف تلاش کنیم تا آنچه را که برای خروج از این زندان ضروریست، به دست آوریم.

اما از دیدگاه برخی برگزاری چنین تظاهراتی در سوئیس بی فایده است و احتمال اندکی وجود دارد که بتوان جنبش اعتراضی فرانسه را بین المللی کرد. از دیدگاه این افراد رفتن به ژنو از بورو، تولوز، مون پولیه، نیس یا لیون هزینه‌ای برابر با رفتن به پاریس دارد. اما پاریس توجه همه جهان را به خود جلب می‌کند.

در میدان نسیون به قربانیان خشونت‌های پلیس مدال داده شد و نمایندگان جنبش اعتراضی فرانسه هم سخنرانی کردند. مقر سازمان ملل متحد در ژنو در همین میدان واقع شده است. 

در ماه مه هم نمای کنسولگری فرانسه در ژنو توسط حامیان جنبش اعتراضی فرانسه و به نشانه همبستگی با قربانیان خشونت‌های پلیسی به رنگ زرد درآمد. با وجود کاهش چشمگیر اعتراضات در چند هفته گذشته، جنبش معترضان به سیاست‌های دولت فرانسه و خشونت‌های پلیس همچنان فعال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار